Jump to content

Ny styreposisjon i Elwaro 815

Spinner

Recommended Posts

Et av flere prosjekter i vinter blir å modernisere styreposisjonen på min Elwaro 815 (snekke).

I dag ser den slik ut:

styreposisjon.jpg

Jeg vurderer å skifte rattet og bygge instrumentene i en stil i nærheten av dette:

viknes.jpg

Er det noen "gode" argumenter for at en snekke ikke kan/bør ha et slikt ratt? Praktiske årsaker mener jeg, det estetiske er vel en smakssak.... :smiley:

I dag må jeg tørne rattet 5,8 runder fra helt styrbord til helt babord....DET er mange runder det! Hva må jeg skifte for å redusere antall omdreininger på styringen. Dagens styring er en Tennfjord hydraulisk styring....

Senior-du er min helt!

NilsPils skrev:
Jeg synes ikke båter skal ha styreposisjon som ligner bil eller buss.

Det kan forsåvidt være et poeng, men jeg syns det er upraktisk med det rattet jeg har i dag, særlig når jeg står og kjører. Det vil helt sikkert hjelpe å redusere antall tørn (har 5,8 i dag!), men ser for meg at båten blir mer komfortabel med et "bilratt" både stående og sittende...

Senior-du er min helt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...