Jump to content

Hjelp! 6 Volts lyspære...

eysteind

Recommended Posts

Hei!

Trenger deres hjelp selv om det ikke dreier seg om båt. Håper eg blir tilgitt...

På fredag skal eg ta kjøretimer med mopeden min og då må det selvsagt ha lysa i orden.

Baklykta var knust og pæra var gåen. Dette bestilte eg for over 2 veker siden.

Da eg i dag skulle inn å høre etter delene, var dei ikkje komne, og lyspære kunne dei ikkje få tak i!

Og nå lurer eg på kva eg skal gjere. Baklykta kan eg lime, men lyspæra er det verre med...

Har spurt på alle bensinstasjoner og bilreviksiter butikker, men ingen har eller kan få tak i.

Derfor spør eg dere:

Er det noen som vet kor eg kan få tak i en 6Volts 3/15W pære? På pæra står det også "radio 65846"

Mopeden er gammel og sjelden, en Vespa Brava, men eg trudde ikkje det skulle by på problem da eg kjøpte den.

Mopeden har heller ikkje batteri, kun dynamo.

Er takknelig for tips!

Er nok ikke Eysteind, men allikevel: 1000 kr p a i Sparebanken 1 forsikring for en Gilera Runner scooter fra 2000

Er dette med kasko eller delkasko?

Har fått følgende priser fra If på en ny yamaha 50 cc mopedscooter:

Kasko med egenandel kr 4.000:

Registrert i mitt navn m/totalkunderabatt: 4.030,-

Registrert på junior uten totalkunderabatt: 4.969,-

Brann/tyveri m/totalkunderabatt: 3.207,-

Jeg synes dette er alt for dyrt, og det har medført at vi ikke lenger er sikker på om det blir noe mopedkjøp.  :confused:

På båten betaler jeg ca 3.700 i samme selskap.

Trenger du kasko på den da? Har ikke peiling på mopeder, hva koster en slik sak? 15-20.000?Og hva blir premien uten kasko? Dersom du må ut med 25-30% av verdien hvert år i premie er det vel lønnsomt å være selvassurandør?

Kanskje junior vil kjøre forsiktigere også, når evt. skade må dekkes av egen lomme?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Trenger du kasko på den da? Har ikke peiling på mopeder, hva koster en slik sak? 15-20.000?Og hva blir premien uten kasko? Dersom du må ut med 25-30% av verdien hvert år i premie er det vel lønnsomt å være selvassurandør?

Kanskje junior vil kjøre forsiktigere også, når evt. skade må dekkes av egen lomme?

Mopeden koster 18.000

Nei, jeg trenger nok ikke full kasko, men tyveri vil jeg  ha. Undersøkte hos sparebank 1 og de tegner ikke bare mopedforsikring. Man må også ha andre forsikringer der, så jeg  gjennom hele leksa for å få et totaltilbud.

Dette ble over 6.000 kroner dyrere enn det jeg har idag, så de er ikke tydligvis ikke konkuransedyktige på dette med totalkunder. :confused:

Er i ferd med å kjøpe moped, men ble overrasket ove de høye forsikringssprisene. Hva betaler du i forsikring?

Hei Lasse!

Kjøpte meg ny scooter (50cc) i våres og forsikret den i Gjensidige, helkasko, hele pakka og betaler 1280,- året! Fikk riktignok første premievarsel på 1820,- men denne klaget jeg på og vips gikk den ned i 1280,-  :confused:

(det lønner seg å shoppe eller, hvis du er - som jeg - totalkunde, vise at du er svært missfornøyd med tilbudet!)  :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Til Eysteind:

Er i ferd med å kjøpe moped, men ble overrasket ove de høye forsikringssprisene. Hva betaler du i forsikring?

Hlilsen Lasse

Betaler ca 600,- i året. Men det er jo en 1979mod som eg betalte 1000 kroner for. Å få sett skilt på den koste meir enn mopeden! 550 i omregistrering, 600 i forsikring og 350 for skilta.

Men mopeden er så god som ny. Har stått i 15-20 år så den er vel verdt det.

Har bestillt pærer og div frå mcdeler.no Fant ut at det ville vere lurt å montere blinklys på den(litt travelt å vinke med armene...) og fant ut et det var best å montere et 12V batteri og lade dette manuellt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...