bliss X Startet 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2006 Noen som kan anbefale en god men billig bilradio/spiller for fastmontering i båt? Behøver ikke være sprutsikker e.l. Ikke noe fancy - så enkel som mulig, men bra på pris/kvalitet. Helst med sort front, og uten for mye "blålys" og andre jallagreier. Er "merkevarer" bedre enn ukjente saker eller er det samme innmaten men forsjellig innpakning? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Hei jeg har akkurat sett etter billig cd radio selv, fant ut at Biltema og Clas Olson selger et par billige modeller. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 jeg kjøpte en Panasonic på OBS for under 500 for litt siden, helt grei imponerer nok ingen 19 åring med gti tenker jeg. Ett av de få kravene jeg hadde var at det skulle kunne kobles 4 høytalere på og da kunne fade bak/framme pga høytalere ute & inne. (dette har vist alle nå..) Eneste som jeg kunne sånn i ettertid ønsket meg var USB ingang i front da ungene har musikken sin stort sett ikke på cd lengre. Men da øker nok prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Det samme gjør Europris. Tine II vet mer om denne. Var på Biltema i dag. De hadde også noen rimelige til salgs. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
"Mathilde" Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Byttet akkurat ut min spiller - som var en SONY. Hadde i utgangspunktet tenkt å reparere denne, men fikk straks beskjed om at den slags ikke lenger lønner seg. Ikke rart - tilbud på NY Sony spiller var kr. 890.-. (CD + radio, 4 x 25 w). Spilleren er helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1315 denne så jo riktig så flott ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Det beste er å satse på en billigspiller fra et anerkjent merke. Man får det for under en tusenlapp. F. eks en slik Sony Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Sjekk www.netthandelen.no . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
"Mathilde" Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Det beste er å satse på en billigspiller fra et anerkjent merke. Man får det for under en tusenlapp. F. eks en slik Sony Den så kjent ut ja. Mulig det finnes noen enda billigere - men denne prisen er vel uansett grei (?). Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Kjøpte VDO på bilextra til båten. Ser dei har salg nå... Ville nok anbefale en med MP3, mye lettere med en CD, enn 10... Koster heller ikke så mye mer. Ville ikke satset på den på netthandelen. Hadde den i bilen, men etter at 2 stykker sluttet å virke, fikk eg pengene tilbake... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Lurte litt på denne http://www.bilstereospesialisten.no/storef...p;c2=21&c3= Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Har sagt det før i tilsvarende tråd(er), men gjentar gjerne tipset også her: De fleste bilspillere jeg har vært borte i må ha konstant hvilespenning for å holde på forhåndsinnstillingen på stasjonene. Det byr i så fall på problemer dersom man har som prinsipp at all strøm skal brytes når hovedstrømsbryter slås av (slik jeg har). Strømforbruket er nok lite, så muligens går det greit å rigge til noe "reodor" med f.eks. hvilspenning fra lommelyktbatterier el.l.. Vil tro det lurt å være klar over denne problemsstillingen på forhånd, og evt. undersøke dette særskilt for de ulike spillerne du vurderer (i alle fall om du ikke har lyst til å ta slik spenning fra de vanlige batteri-bankene). Ronald. Redigert 24.Oktober.2006 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Jeg har ikke noe slikt prinsipp jeg. Har allerede ting som går hele tiden f.eks battmeter, alarm o.l Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1507 samme spiller litt dyrere. Ronald, er det pga tapping av batteri du ikke vil eller er det andre grunner? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Jeg kjøpte meg en brukt og billig Pioneer bilspiller til seilbåten forrige uke. Denne virket helt flott. Så ikke glem bruktmarkedet på www.finn.no! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ronald Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Ronald, er det pga tapping av batteri du ikke vil eller er det andre grunner? Hvorfor - tja si det... Er ikke redd for strømforbruket fra en bilradio sånn sett, men generelt synes jeg det er trygt å ha brudt alt. Har vel med sikkerhet å gjøre (kortslutning ingen spøk på kraftige batterier), og også for å unngå tapping ved evt. andre feil på elektrisk anlegg og -komponenter. Tror flere praktiserer et slikt "prinsipp", men et er mulig jeg er litt uvanlig (og kanskje også unødvendig?) gammeldags på dette området? Ronald Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Men er det noen som har synspunkter på kvalitet? Lydkvalitet? radiomottageren? holdbarhet? Med all den jobben man legger ned i selve monteringen her, så er det greit å vite at det man setter inn kommer til å virke både bra og lenge. Mitt intrykk er at kvaliteten på forbrukerelektronikk desverre ikke alltid er den beste, og at produsentene prioriterer en masse greier man ikke trenger + motedesign framfor god gammeldags kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Mitt intrykk er at kvaliteten på forbrukerelektronikk desverre ikke alltid er den beste, og at produsentene prioriterer en masse greier man ikke trenger + motedesign framfor god gammeldags kvalitet. Mitt inntrykk er at spillere fra de anerkjente merkene er av god kvalitet, selv i de relativt rimelige spillerne. Becker selger visst noen spillere som er omtrent like enkle som den Sony saken. Men av en litt tyngre kvalitet, drawback er at den koster noe i overkant av 12.000.- Men det er vel her, som med alt annet. Man får det man betaler for. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Det samme gjør Europris. Tine II vet mer om denne. Veit vel egentlig lite om det men, kjøpte en Denver på Mega med trådløs fjerkontroll og blåtann til den nette sum av 999- Men er ei stønn sia , idag for du en bra spiller for 600- på Komplett.no eller nesten overalt .Skal du ha en enkel sak til bare normalt bruk så er dem bra nok i massevis . Desuten det med strøm , så er det bare minne du behøver og kobble rett på batteriet og det bruker vel så lite strøm at det ikke er mærkbart vil jeg tippe . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
koh Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Joda - jeg endte opp med en avart av Sony spilleren - men i marineutførelse. Du finner den på samme siden - ellers har også Strømmen bilradio den til samme pris (1695), men 0 i porto. Jeg ville ha fjernkontroll (fordi selve radioen plasseres inne i kabinen.) Marineutførelse ikke fordi jeg regner med å spyle den med saltvann, men fordi elektronikken har en ekstra beskyttelse som kanskje kan gi meg noen år ekstra uten trøbbel. Srømmen hadde også ei enkel marineantenne (eg bare en halvmeter kabelstump) fra Boss til 95,- som jeg er en smule spent på. Som høyttalere valgte jeg et 6x9" kit fra Blaupunkt til den nette sum av kr 450,- Har dårlig erfaring med marinehøyttalere (plastic sound), så der regner jeg med å bytte oftere. Men forløpig ligger alt pent i pappesker i kjelleren. -koh Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Fra gammelt av så var det vel Blaupunkt som hadde den beste mottakeren på FM båndet . Er det noen som har erfaring med nyere Blaupunkt evt Alpine ? Redigert 24.Oktober.2006 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Hvis det var kun radio jeg skulle hatt, så ville jeg vurdert Tivoli Audio PAL, bra lyd til å være en liten tass, sprutsikret, oppladbart batteri, inngang for f.eks mp3 spiller. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bliss X Svart 25.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Tror jeg går for Sony CDX-GT200 Spekulerer litt på dette med antenne også. Fra før av har jeg en glomex V9125 for TV, men denne kun er for TV Glomex V9112, som ser helt lik ut men har noe større diameter oppgies å være både for radio og TV. Vil det fungere (om ikke helt optimalt) med glomex V9125? Spesifikasjoner: http://www.seatronic.no/antspec.htm Høytalere: Her kunne jeg tenkt megB&W LM1 eller B&W M1 Dyrt men ... Synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Heisann Lasse.. Gå inn på sidene til www.netonnet.no Der har de cd spiller-forsterker.høytalere+subwoofer til kr 1498 tror jeg det var.. Denne spilleren har både fjernkontroll + usb port slik at du slipper å ha med deg masse cd plater når du er ute..Bare å legge musikken inn i minnebrikken og plugge til.... frank v. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Det jeg har gjort med mine to siste båter er å bruke en vanlig bilantenne til et par/tre 20 kroninger på biltema. Har ikke montert ute men lagt den bak stereoanlegget. Det skal jo egentlig være jordplate på disse, men det har funket fint for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.