jo_no Startet 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2006 Lurer på en sak vedr. instrumenter og givere - og særlig - kompabiliteten mellom disse. Eksempel: Vanntemperaturgiver. Passer nær sagt hvilken som helst giver til hvilket som helst instrument eller må disse matche hverandre? Tilsvarende spørsmål for oljetrykksgiver.. De fleste givere gir vel (etter det jeg har forstått) kun en Ohmsk motstand til jord. Er karakteristikken noenlunde lik eksempelvis mellom oljetrykksgivere? Gjorde en liten test: Har to oljetrykksmålere (instrumenter) liggende. Den ene med PSI skala; den andre med Bar. Satte på en motstand, 180 ohm, og verdiene matchet sånn noenlunde. Noen som vet noe om dette/har erfaringer el lign. ?? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2006 Hei, Om du skal ut å kjøpe givere og instrumter tror jeg du skal se på giver og instrument som ett system. I mange tilfeller går disse om hverandre på tvers av leverandørene, men slett ikke alltid. Og det kan faktisk også være at en giver er tilpasset et spesifikt instrument hos en leverandør også. Jeg tror det finnes givere på både 180, 200 og 240 ohm. disse kan være koblet slik at de har maks eller minimum motstandsverdi, hos de forskjelleige leverandørene, når f.eks tanken er full. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.