Jump to content

Velkommen Kong Vinter

Baatlaus

Recommended Posts

Midt i den pågående OT-diskusjonen, vil jeg bare innskyte at hittil er ikke denne tråden OT, og tror også hvis tråden blir lang, så vil svært mye av denne inneholde båtstoff. Og det er vel ikke en bombe i et forum som dette :wink:

Da får vi håpe på en rask vinter og en utålmodig vår.

Imellomtiden skal jeg utvide min kunnskap og gjennomføre 4 kurser.

Så hadde jeg tenkt å undersøke litt nærmere på biblioteket og eldre tråder her på BP for å låne noen saftige og salte bøker til vinteren.

Ja, og selvfølgelig baatplassen.no

God vinter :flag:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Og jeg skal ha båten opp idag kl.1500. Og slik bare for å si det, jeg "ønsker ikke kong vinter velkommen"! For min del kan han bare holde seg langt unna! Nå står nesten 6 md. vinterdepresjon og båtabstinens for døren.

Lars H. smoky2.gif

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Brrrrrr ... tok opp båten på Tirsdag, skrapet is på ruta for første gang i går, håper å ha presenningen på plass og alt vinterkonservert på Lørdag, bare to dager til uten snø, så er det greit. Har såpass mange planer om utbedringer og oppgraderinger at det er greit å ha hagebåt i noen mnd nå... Jeg har på følelsen at sommeren 2007 blir enda bedre enn i 2006... :drink:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Nå står nesten 6 md. vinterdepresjon og båtabstinens for døren.

Lars H. smoky.gif

Hei Lars....håper det bare blir med BÅTabstinens og ikke nikotinabstinens da...... lykke til videre.

Ellers har både jeg og båten forlengst gått i dvale.

Kona like gæærn på alle båtbladene som flyter både på badet,stua,skrivebordet og på nattbordet mitt. Må jo hele tiden følge med på gadget som kan kjøpes og monteres i båten for helst å få opp vekta på båten for til slutt å finne ut at båten ikke lenger går i plan....... :headbang:

Ser frem til en båtmesse eller to og gleder meg veldig til neste år allerede.

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Og jeg skal ha båten opp idag kl.1500. Og slik bare for å si det, jeg "ønsker ikke kong vinter velkommen"! For min del kan han bare holde seg langt unna!

Dte er jo meldt springflo - og er du heldig bør du ikke ha stropper under båten. Det er bare å kjøre rett inn på gaflene når elva i Son stiger :lol:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hei.

Det hadde jo vært greit dersom floen hadde kommet til rett tidspunkt.

Men etter DNMI er det faktisk lavt lavvann idak kl.1500, men imorgen,

da blir det mye vann da!

vaer261006.gif

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Snøen er definitivt ikke velkommen hos meg..... det kan komme 15 cm lillejulaften om den er borte 1. nyttårsdag for ungene sin del... Enkelte ting blir man ferdig med i livet, det som relaterer seg til snø har jeg skrevet inn i min historiebok...

De som på død og liv vil ha dette hvite greiene kan vel reise til snøen, og ikke motsatt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Kan skjønne at båten skal ligge ute, den er jo laga for å ligge på sjøen og ikkje på land. :sailing:

Tenk ein heilt stille fin vinterdag som lokker med blikkstille hav og godt fiske, eller ein tur på land med bålfyring og grilling...

Og så er jo vinteren den beste tida til å utforske livet under overflata. :diving:

Kermit

I skrivende stund kan jeg på utetermometeret lese 10,7 C. Tildligere i dag var vi vel oppe 13-14 C. Ikke mye sol, men desto mer regn og blåst. I natt/morgen kommer høstens første storm med kanskje vindstyrke 25 m/s fra NV. Fortøyningene er doblet opp. Alle forberedelser tatt. Har t.o.m. kikket litt på fortøyningne til et par tvilsomme båter i havna. Vil nødig ha dem rekende bort til min båt.

Så alle gode båtvenner - Gakk hen og gjør likeså. :seeya:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Kan skjønne at båten skal ligge ute, den er jo laga for å ligge på sjøen og ikkje på land. :sailing:
Helt enig, men der jeg ligger, i utløpet av en aldri så iten elv, blir det fort så mye is at en ikke kommer seg ut. Og, jeg må jo innrømme, at en kalesjebåt som en Saga 27 er litt vanskelig å holde varm (uten at kondensen renner) når temperaturen kommer under null.

Gi meg en lottogevinst og en isfri havn, så blir det turer hele året.

Lars H.

Fortøyningene er doblet opp.

Det har jeg også vært nede og gjort i dag! Nå ligger jeg ikke så veldig utsatt til for nordvesten, men jeg har funnet ut at et par ekstra tamper gjør underverk med nattesøvnen når det er meldt full storm. Best å være føre var, det er vel bortimot umulig å komme seg ut på flytebrygga i full storm vil jeg tro...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Det er derfor vi bor i dette landet... :wink:

O, lykken kommer, i form av hvit manna fra himmelen! På med skiene!! :yesnod:

Jepp! - gjør vinteren verdt å leve...Hmmm - det koster mye penger med heiskort og tilhørende stash også.... (sukk) -Får visst aldri drømmen om en 250 V-max med passende båt(Anytech) realiserbar...

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...