Jump to content

Velkommen Kong Vinter

Baatlaus

Recommended Posts

Vintersaga ...

En kusttanker som stampar genom drivisen i Kvarken.

Ett träningspass på Ullevi i dis.

Gränsstationen i Torneå, en gumma på en spark.

Landsorts fyr där snöstormen drar in.

Tät snö som gloppar i Mariabergets backar.

Hett och svett på Statt i Härnösand.

En tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran

flämtande ljus i Visby hamn

Det är då som det stora vemodet rullar in

Och från havet blåser en isande, gråkall vind.

I Malmö rispas dimman av färjornas sirener

Och på andra sidan sundet börjar världen.

En ensam Volvo sliter i motvinden på Tjörnbron

Bion i Pajala ger "Den sista färden"

Lapplandspilen råmar som ett vilddjur genom natten

Gårdarna släcker sina ljus

Ett stormpiskat Marstrand ber sitt Pater Noster

Stockholm city svajar i sitt rus

Tradarfik i Docksta i motorvägens skugga

En överdos på Skärholmens station

Insnöade vägar nånstans på Österlen

Och fyllan växer till på Mommas krog

Frusen törst i kön till stadspuben i Luleå

Frusna drömmar uti monarkin

Kärleken får leva mellan nattskiftet och drömmen

Kärleken går på billigt vin

-----------------------------------

Men pytt.

Det er øl i kjøleskapet og Volvo Masters på TV.

Jeg går ut igjen en gang til våren.

Jaggu sludda det litt her også..............!£#¤%*§@$╣║╗╝¢¥┐└┴┬├─┼ãÃ╚╔╩╦╔╩╦╠═╬¤ðÐÊËÈı░D▒»V░│┤<<<<.....og ute-temperaturen var nede i +2,2º en liten stund. Kong Vinter er IKKE velkommen på Kråkerøya! :boxing:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Gygra er på plass i vinterhavna og i dag fikk jeg lagt om til vinterdekk på bilene, to timer etter var snøen her! Det er noe som heter " i grevens tid".

Men så velkommen er vinteren ikke hos meg, har ørten utejobber ugjort som passer best på barmark. Huff...................

mæn ha'e bra læll karra

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Var jo meldt det megadrittværet i helga (snødde litt igår da) så di fleste planer gikk rett i . Men idag som sola skinte og kalesja på gammle båten endelig var tørr , da rakk jeg ikke å bytte den. Dem melder vel noe drittvær igjen snart så jeg for bytta til vinterkalesje . Det er kaldt ute , bare 1 + , jeg liker dårlig den tia vi går i møte nu .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Når var den rett sist da ? Meldte vind opp til storm med 99% sikkerhet , også hadde vi havblikk og sol nesten i hele dag .Er litt lei av di værmeldingane jeg , som stemmer dårlig veldig ofte . Beste er jo å se ut av vindu , men litt seint vis du har dratt på tur og skal hjem igjen .Men men satse på ok vær imårra også da så den karlesja kan bli bytta .

Tine II

Båten er på land med utplukket jæ..... fu... motor og står vel greit der den står. Det som irriterer meg mest med vinteren idag er denne stillingen av klokken som jeg på ingen måte skjønner vitsen med. 1 time tisdligere lyst ok men skulle heller hatt den på ettermiddagen. :headbang:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

...Jeg fikk i hvertfall båten på land forige helg, det var akkurat i siste liten ser det ut til.

Nope. DENNE helga var siste liten :puke: Fikk opp båten i går ettermiddag/kveld, og snøen LAVET ned da jeg kjørte ekvipasjen hjem.

Bilvaskeanlegget på Statoil på Klett ble redningen for å få spylt av undervannsskroget med høytrykkspyler :wink:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Kansje unødvendig å si det men , var en kjapp tur i havna nå . Det er vel bortimot storm her i Horten tipper jeg , det er såpass at jeg ikke hadde veldig lyst å gå ut på brygga for å sjekke båtane .Ligger på den yterste brygga (bølgedemper'n) og der er det fart i sakene nå . Det blåser og slår over båtane , godt jeg satt på tykkere tau på den ene båten igår . Dere som ligger litt utsatt til bør kansje ta en tur å sjekke , sikkert ikke så dumt det .

Lenge sia det har vært så jæ#"#" vær / vind som nå , liker detta dårlig men .

Tine II

Hadde min kone nede på brygga hos meg også for å sjekke fortøyninger.... Det blåser vel en god kuling fra nordvest.... men båten ligger fint i følge min kone... vinden kommer rett inn mot baugen og alle fortøyninger er i god stand...

Er ikke så morsomt å sitte i Haugesund når båten ligger i Grenland og det blåser smådjevler.... men slik er det..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg bor for tiden i båten, og måtte rømme litt for knapp time siden...plutselig ble det mye vind og bølger fra nordøst...Så ikke pent ut for å si det sånn, men tror det alt har roet seg. Iallefall ser det mye fredeligere ut fra kontorvinduet mitt...

Om det ikke roer seg litt blir det vel ikke mye søvn på meg i natt...

Har forresten ikke roet seg veldig... :cryin:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...