Jump to content

Velkommen Kong Vinter

Baatlaus

Recommended Posts

Det blæs godt på nordsiden av Boknafjorden også, så jeg skjønner du "rømmer" båten... i allefall blåser det her i Møsltrevåg fra Nord pluss/minsus litt i en eller annen retning... ...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Om det ikke roer seg litt blir det vel ikke mye søvn på meg i natt...

Har ikke roet seg nå, tvert imot. Hvor har du båten din liggende henne?

Håper min lille seilbåt har det fin i Hillevågvannet i blesten, har ikkje hat tid til å se til den i dag.(men det er ikke så gale der inne)

Min båt skal ligge i Jåttåvågen ved Stavanger i vinter, den havnen er så godt som isfri, men det er vell de fleste i stavanger :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Det blåser godt her på Jeløya også nå! I tillegg har det kommet litt "slush" fra oven.

Har akurat vært en tur i havna og sjekket, men der var det heldigvis ganske rolig. I hvertfall på land. Vinden kom nesten rett fra nord, eller muligens en aning vestlig. Vindmåleren på Gullholmen viste NNØ13m/s kl 20.00. Men jeg tror det har økt på en del siden da. Det uler bra rundt huset her ute for tiden. Akkurat den vindretningen som er nå er den vi merker best. :headbang:

Værmeldingen lyder dessuten på:

Kysten Jomfruland - Stavern og Ytre Oslofjord

Nordlig opp i sterk kuling, 20 m/s. Regn og sludd. Moderat sikt. Onsdag etter hvert nordlig bris. Gradvis lettere skydekke, utpå dagen pent vær. God sikt.

Bølgehøyde: Mellom 3 og 4 m i morgentimene, ellers ca 3 m.

Noen vindobservasjoner klokka 18 UTC: (20 sommertid)

Jomfruland: NNØ 12

Svenner:

Færder: NNØ 16

Gullholmen v/Jeløya: NNØ 13

Strømtangen v/Fr.stad: NØ 12

Nord-Koster: NØ 12

Måseskär: SV 10

Skagen: VSV 7

Huff 602 minus, første november i fjor var det 16 grader pluss

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Veit ikke hvor sterk vind det er nå , men huset rister og knaker i kasta .Har vurdert flere ganger om ikke jeg skal ta en tur i skuta sånn for å være sikker , ta med litt kaffe å se hvordan dem ligger . Bør ikke være noe problem , men nå er det ille her syntes jeg . Hadde og har sikkert enda vinden rett i baugen , men det blåste og sjøa langt over båtane . Fikk tlf nå i fra en her på BP , er vist flere båter som har sliti seg og kaos i et par havner i by'n .Naboen han's har fått et mega tre rett igjennom taket og innpå soverommet ,nei koker kaffe og tar meg en tur jeg . Sover lissom litt bedre etterpå da .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Alle sesonger har sin sjarm, også vinteren.

Har fullført tradisjonen idag. Kledde meg ut sammen med naboen og har gått rundt fra hus til hus med cognac glass. Det har vi gjort siden 1995 og vi har fikk totalt 8 stykker hver, dog var noen av cognacene av noe midre endle dråper slik som V.s.o.p. :lol:

Gøy var det og vi slapp unna alle rakkerungene med plastpose til godteri :lol::lol:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Ja da var den sesongen over :nonod: ......og så lenge det er til neste gang, hvet nesten ikke hvordan man skal holde ut :lol: ...får krysse fingre for en snø og isfri vinter slik at båten kan brukes veldig tidlig, det hadde vært deilig :yesnod:

Bor man i Asker så bor man i Asker og da vet man jo at det er et ordentlig "snøhøl"? Selv gleder jeg meg til lange skiturer fra Solli eller Semsvannet!

Velkommen på forumet! :flag:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Kong Vinter :headbang: fy f@en!!! Skulle til Værøya i Lofoten med helikopter i dag kl 10; Måtte ta 7-flyet fra Tr.heim (opp kl 0430!!)

Satt hele dagen på Bodø, noe snø gjorde at hjulvispen ikke kunne lette, og havnet til slutt på sekunda hotell :headbang:

KANSKJE går det i morgen hvis "kong Vinter" vil :headbang:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Da er det bare å komme seg ut døren og gjøre seg klar til en "spennende" ferd over skagerrak... Leste at den ene danskeferga har kræsjet i moloen i København idag. Får håpe vi ikke gjør det samme... 10s/m nå.. :cheers:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...