Jump to content

selge båt

my lady

Recommended Posts

Det hadde nok vært bedre om han nå kunne ventet til våren med og selge båten sin for da er det litt lettere og bli kvitt båter,

man får som regel en greiere pris på båten om våren\sommeren en det han gjør nå.

Er det en trebåt eller plastbåt foresten?

Husk at det fins mange andre sider man også kan avertere båter som også er gratis som f.eks autodb.no zett.no og mange andre :smiley:

Redigert av Espentc (see edit history)

Tror mye kan gjøres gjennom og ha en skikkelig annonse, mange bilder, hvor bildene viser en ryddig båt, gjerne med litt stasj(en duk/fint oppredde senger) som viser hvor koseilg det er ombord i denne båten. Som oftest ligger gamle redningsvester og flyter, fiskesnørene ligger godt synlig osv osv. Fint om en har bilder av båten i fart, og fortøyd i fine naturhavner...

Kjenner ikke båten men kan ikke tro at den skal være vanskeligere og selge en andre.

ELWARO 27 m/136 hk turbo diesel BMW

Vil tro at motoren medvirker til at båten kan være vanskelig å selge. Disse har ikke det beste rykte selv om jeg ser mange er fornøyd og har hatt lite problem.

Generelt er vel tipset å vente til våren, alternativt ville jeg gjort mer i lokalavisene. Det å kjempe på finn.no med 8000 andre er tøft og krever god annonse og litt flaks. Dessuten er det jo mye lettere å selge en båt som ikke skal transporteres så langt på vinteren. På sommeren er det jo lettere å ta lengre turer med nyinnkjøpte båter enn om vinteren. Det vil nok også redusere interessen på høsten/vinteren...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Det hadde nok vært bedre om han nå kunne ventet til våren med og selge båten sin for da er det litt lettere og bli kvitt båter,

man får som regel en greiere pris på båten om våren\sommeren en det han gjør nå.

Er det en trebåt eller plastbåt foresten?

Dette er jeg faktisk ikke sikker på i år. Det har vært en veldig spesiell opphopning av bruktbåter denne sensommeren og høsten. Dette tolker jeg som et signal om at bruktmarkedet eri ferd med å flate betydelig ut, ja kanskje til og med vil prisene gå en del ned på en del båter.

Når vi i tillegg nå får en dobling av dieselprisene (selv om det nok ikke gjør det største utslaget på denne båten), skal det bli meget spennende å følge prisutviklingen ut over våren.

Personlig tror jeg vi vil se et annet bilde en vi er vant til m.h.t "vårpris" på båt. Jeg tror tendensen fra i høst vil fortsette og kanskje forsterke seg til våren. Det kan med andre ord være mange som kan bli skuffet over hva det vil være mulig å få for båten.

Redigert av Swande (see edit history)

Båt er meget vanskelig å selge i høst, finn.no oversvømmes av båter til salgs, mange har lagt ut båten for salg "for i tilfelle den kan selges" (jeg er en av dem) dette gir et stort volum av båter og mange "drukner" i mengden.

Har du en "standard" brukt båt med normal motor og godt holdt, kan du være heldig å få solgt, alt annet er vanskelig å selge.

Jeg snakker av erfaring, har en båt jeg vil selge, tror jeg har grei annonse, båt og pris men litt gammelmodig utseende med 8 kn. fart, topp båt for rette person! men ikke en tlf. på 100 dager!!!!! slå den.... jeg gir meg ikke nå, 100 dager til legges den ut på... jeg har ikke noe panikk, ønsker bare ti knop til... får jeg ikke solgt, er båtlivet like vakkert!!!!

Det med å bruke lokalaviser er ikke lett, hvilke skal en velge? en vil jo aventere en plass som mange kan se annonsen og da er det vel bare finn.no som er best?

Jeg tror markedet til våren ikke vil bli berdre, mange som har prøvd i høst vil prøve igjen til våren med den opphoping det blir, nybåt salget er og stort, som og vil generere mange bruktbåter.

En trøst de det... det er ikke problem å få kjøpe bruktbåt, (hvis en har bare har fått solgt) :smiley:

En trøst de det... det er ikke problem å få kjøpe bruktbåt, (hvis en har bare har fått solgt) :smiley:
Det er vel der problemet ligger. Kjøperen din vil vel gjerne selge sin først. Det blir som med egget og høna.

Kjøperen av din båt, kan det være en som har en mindre båt. Kunne du da evt. tilby innbytte.

Du får dermed mindre kapital bundet opp, og kanskje den mindre båten er lettere å selge nå eller senere?

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Det med å bruke lokalaviser er ikke lett, hvilke skal en velge? en vil jo aventere en plass som mange kan se annonsen og da er det vel bare finn.no som er best?

Hva er vanskelig med å bruke lokalaviser...? En lokalavis er nettopp det det er - en avis for ditt lokalområde. De fleste, sikkert også eieren av Elwaro 27, har en lokalavis. Og de fleste lokalaviser er dominerende i sitt nedslagsfelt, altså 70-90% husstandsdekning. Og husk også at iflg. undersøkelser av Norsk Gallup/Forbruker & Media så vil en lokalavis bli lest i gjennomsnitt av ca 3 personer pr husstand. For mange, kanskje spesielt de litt opp i årene, så er det enklest å handle lokalt. Disse er vel også de som minst søker på internett.

Så til eier av Elwaro 27; og du ikke har prøvd det, sett inn en annonse i din lokalavis. Du når de fleste i ditt næromåde!

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...