Jump to content

ROLAND 23

Bertinius

Recommended Posts

:lol: Hei igjen, er tilbake etter et kortere opphold pga sykdom, og problemer med dataen.

Jeg har anskaffet meg en Roland 23 1972 med en FM 7-9 hk bensin. Jeg er klar over at båten er en etterkommer etter gamle Roland båtbyggeri i Kr.sand.

Det jeg lurer på er om noen av dere kan fortelle meg litt om erfaring positivt eller negativt om denne båttypen. Den er utsturt med en "eldgammel"2 bluss parafinbrenner som jeg har restaurert, enkel hånd dreven vask. Jeg lurer foreks. på hvor og hvordan en portapotti monteres?

Er det noen som kan tipse meg om dynastart til samme motor, da jeg har en svak rygg, og om de er vanskelige å montere?

Dette ble mye på en gang, men håper det er noen som kan noe om noe av det.

Det ble en Roland, du vet den er bygd av broren til han med Sjømann. Det vil jo si at det er skrog fra gamle trebåt-tradisjoner begge deler. Fikk den gunstig, med mange muliheter fro praktiske løninger for 2 voksne og ei bikje. men når det er sagt, vil jeg gjerne utveksle erfaringer om innredninger av disse båtene. de er ikke så ulike. Det fulgte med et optimus 2 bluss og vask med hånd-pumpe. Det store spårsmål er hvor vi plasserer porta-pottien? Ellers takk for oppmerksomheten :fishing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...