Frivakten Startet 28.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2006 For de som har lurt på om man har riktig korpus og har tenkt på maritim utdanning. Kravet er under 30 (Body Mass Index). Er du i tvil sjekk her. Anbefaler å ikke sjekke Rederinner og Øverstkommandøser. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Slagskibet Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Bare ikke omgrader badevekta til ØKH som jeg gjorde i sin tid. Uansett hva hun veide så så stod det 1/8 tonn på skalaen. Jeg syntes det høres bedre ut enn 125 kg nemlig Det ble en lang,kald og ensom vinter på sofaen ut av det Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 28.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Sebaldus Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Blir vel snart noe lignende for fritidsbåt da jmf. diskusjonen om legesjekk og helsekrav for å føre småbåter som kanskje kommer med det nye båtførerbeviset... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Maritim utdanning - For tykk? nejda bare för kort......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Sjekket denne bodymass indexen nå..... Fedme ble resultatet, 31 i tallverdi... Her er det noe å ta tak i skjønner jeg.... Er nok for kort til vekten min jeg også..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Andy Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 PUH ... er ikke feit, bare overvektig. Ved å gå ned 8 kg vil jeg komme i de normales rekker. Det var den vekta jeg hadde i 1997 da jeg løp maraton. Får prøve å motivere meg til å komme dit igjen... I morgon, i morgon, men ikkje i dag Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Fikk 20 på skalaen...klager ikke... Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Fikk 20 på skalaen...klager ikke... Stangselleri? (var den god???) Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 BodyMassIndex tar ikke hensyn til kjønn, om det er muskler eller fett man har (for) mye av osv. Svært mange som er lett feite kommer over, og svært mange som bygger og vedlikeholder litt muskelmasse. Jeg har fått med meg at man ikke får fornyet helsekortet som sjømann hvis man blir for stor, og det er sikkert fornuftig, men at BMI alene eller tilnærmet alene skal være avgjørende, og i så fall at grensen er 30 virker ikke rimelig. Derfor heller ikke så sannsynlig. Er det ikke en konkret helseundersøkelse også med i bildet, eller noe slikt? Jeg kom på 29,6, har slanket meg litt i det siste, og føler meg i fin maritim form............ Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Mitt inntrykk er at dette er svært individuelt fra sjømannslege til sjømannslege. Ser enkelte som er godt overvektige (og som puster og peser seg opp trappene)som ikke har fått beskjed om slanking, mens andre som gir inntrykk av å være i god form, men "litt kraftige" får trussel om å bli fratatt helsesertifikatet. Personlig er jeg ikke så begeistret for hele bmi`en. Heller da ta en fysisk test som viser hva form en er i. Hele poenget, i mine øyne, er jo å ikke være en sikkerhetsrisiko for seg selv og andre i en eventuell krisesituasjon. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Frivakten Svart 28.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 (redigert) Har nettopp fornyet helseerlæringen og jeg tror at det er legens totale helsevurdering som gjelder mht. BodyMass. Dog kreves det ved opptak som lærling at BodyMass BØR være under 30. Helseerklæringen krever div. grundige undersøkelser som lungerøntgen, blodtrykk, syns-, farge- og hørselstest. Enkelte av disse har et klart minstekrav. Alle disse prøvene danner legens grunnlag for å avgjøre om en er skikket til a)brovaktsfunksjon, b)sikkerhetsfunksjon evt. c) annet arbeid ombord, evt. med visse begrensninger. I tillegg er vel også begrensninger om det er indre kystfart eller ytre kystfart?? Redigert 28.Oktober.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Er det blitt krav til lungerøntgen igjen? Var ikke det sist jeg var i april 06. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Frivakten Svart 28.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 (redigert) Går ut ifra at det var et krav. Ble henvist til røntgen (Thorax) og var der i august. Samme gjaldt tuberkulose-kontroll. Redigert 28.Oktober.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
oddkt Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Det gick bra om jag står på tå. Odd Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Jer har for morro skyld satt inn forskjellige verdier på BMI-kalkulatoren. Vi som har levet noen år har vel ikke utsikter til å få bedre liv om vi øker høyden fremover. Det kan bli interesssant å få innsikt i undervisningsopplegg knyttet til "høyere kroppslengde". Dermed er det kroppsvekten som blir avgjørende. Etter mitt skjønn foreligger det ikke entydige forskningsresultat som viser sammenheng mellom BMI og levelengde i år. Jeg har heller ikke registrert entydige forskiningresultat som viser sammenheng mellom BMI og livskvalitet. Jeg har heller ikke sett sammenheng mellom BMI og båtglede. Dermed har kanskje flere av oss mulighet for en gledelig ferdsel ombord i fritidsbåten vår. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.