Jump to content

frakt av båt,fra flekkerøy(kristiansand) - fredrikstad

riosport

Recommended Posts

Hei en kamerat fraktet nå en båt i fra Oslo til Sarpsborg ca.10 mil og det kostet kr.4500 med kranbil,

det biligste blir nok og låne seg en henger og kjøre selv det går vel greit med en båt på 21 fot :smiley:

Vist det er en hurtiggående båt så kan du jo kjøre den på vannet vist du tør :wink:

å frakte båten på henger selv blir vanskelig,båten er en tobias 21 combi,den har en ganske dyp kjøl,vanskelig å få henger til den. jeg har ikke lov å dra den heller. har vurdert sjøveien, 120 nm med en marsjfart på 10 knop blir 12 timer. hadde vært veldig fin opplevelse,men tenker litt på høst stormene!! retur last på en lastebil med kran hadde vært knall!

å frakte båten på henger selv blir vanskelig,båten er en tobias 21 combi,den har en ganske dyp kjøl,vanskelig å få henger til den.

Hei jeg drev og undersøkte litt ang. leiehenger til snekke på 21 fot selv nå i sommer og det fantes noen steder,

vist jeg ikke husker helt feil så kostet det ca.900-1000 kr og leie en slik henger.

Jeg fikk foresten et tips av en på Bygg Makker de tar ofte på seg slike oppdrag så du kan jo kontakte dem.

Redigert av Espentc (see edit history)
...... har vurdert sjøveien, 120 nm med en marsjfart på 10 knop blir 12 timer.

Nokså teoretisk kalkulasjon. Tydelig at du aldri har seilt denne veien......regn med 3 til 4 dager. Ikke mange timers dagslys nå for tiden......

Er det en Sabb-motor (det er det vel ikke siden båten går i 10 knop...... :crazy: ) og varme ombord så kan jeg bli med og hente'n....... :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...