loffern Startet 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2006 Etter som jeg er helt fersk med seilbåt lurer jeg på om det er noe jeg må gjøre med seildrevet før vinteren. Har konservert motoren men så kom jeg til å tenke på at sjøvannet jo går igjennom drevet også, men det renner kanskje ut eller? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2006 Sjekk at det ikke er vann i olja som har samlet seg nede ved tappeskruen. Er litt ukultur om dette fryser. Sikkert lurt å ta oljeskift på drevet på høsten pga dette. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 31.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2006 Har konservert motoren men så kom jeg til å tenke på at sjøvannet jo går igjennom drevet også, men det renner kanskje ut eller? Vannet renner ut så det trenger du ikke å tenke på. Det eneste du bør vurdere er å bytte olje, slik Selbadus beskriver. Dette er en enkel jobb og du får sjekket tilstanden (om det er vann i oljen). Sitér dette innlegget Link to post
Seileren Svart 31.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2006 (redigert) Hvis båten står på land så er de forrige innleggene helt rett. Hvis båten ligger i sitt rette element pleier jeg å helle litt frostvæske ned i drevet via inntaks slangen. Min teori er at litt av det blir liggende igjen inne i drevet, hindrer frost og dreper/reduserer groe/blåskjell. Redigert 31.Oktober.2006 av Seileren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.