Jump to content

4-takt 1 og 2 sylindret


froesak

Recommended Posts

Er det noen som vet om det bare er yamaha som har to sylindere på sine 6 hk 4-taktere?

Mener og ha sett att på de andre merkene så må man opp på min 8 hk for og få to sylindret.

Det må vell være en fordel med tanke på vibrasjoner og støy med 2 fremfor 1 sylinder? Stemmer dette eller er jeg helt på jordet.

Link to post

Tror du har rett mtp at det bare er yamaha som har to sylindre. Her blir det jo en avveining mellom støy/vibrasjoner og vekt. Min Suzuki 6hk 4-takt veier bare 26 kg, mens yamha 6 hk 4-takt veier 37 kg........ Egentlig ganske dramatisk forskjell dersom motoren skal håndteres mye.....

 

Eller så er det rett som du sier at 2-sylindrete motorer går mye stillere enn 1-sylindrete!

Link to post

Eller så ser jeg av andre tråder her at du skal bruke motoren mest til dorging? Da kan det sies at støyen fra suzukien i dorgefart er nærmest fraværende. Det er først når du kommer opp i kvart-halv gass at det begynner å bråke. Det er imidlertid litt vibrasjoner i gasshåndtaket. Det jeg gjør er at jeg låser motoren i midtstilling, og bruker rattet og den store motoren til å styre med, og da blir jo ikke dette noe problem.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...