Jump to content

4-takt 1 og 2 sylindret

froesak

Recommended Posts

Er det noen som vet om det bare er yamaha som har to sylindere på sine 6 hk 4-taktere?

Mener og ha sett att på de andre merkene så må man opp på min 8 hk for og få to sylindret.

Det må vell være en fordel med tanke på vibrasjoner og støy med 2 fremfor 1 sylinder? Stemmer dette eller er jeg helt på jordet.

Tror du har rett mtp at det bare er yamaha som har to sylindre. Her blir det jo en avveining mellom støy/vibrasjoner og vekt. Min Suzuki 6hk 4-takt veier bare 26 kg, mens yamha 6 hk 4-takt veier 37 kg........ Egentlig ganske dramatisk forskjell dersom motoren skal håndteres mye.....

Eller så er det rett som du sier at 2-sylindrete motorer går mye stillere enn 1-sylindrete!

Eller så ser jeg av andre tråder her at du skal bruke motoren mest til dorging? Da kan det sies at støyen fra suzukien i dorgefart er nærmest fraværende. Det er først når du kommer opp i kvart-halv gass at det begynner å bråke. Det er imidlertid litt vibrasjoner i gasshåndtaket. Det jeg gjør er at jeg låser motoren i midtstilling, og bruker rattet og den store motoren til å styre med, og da blir jo ikke dette noe problem.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...