Jump to content

4-takt 1 og 2 sylindret

froesak

Recommended Posts

Tror du har rett mtp at det bare er yamaha som har to sylindre. Her blir det jo en avveining mellom støy/vibrasjoner og vekt. Min Suzuki 6hk 4-takt veier bare 26 kg, mens yamha 6 hk 4-takt veier 37 kg........ Egentlig ganske dramatisk forskjell dersom motoren skal håndteres mye.....

Eller så er det rett som du sier at 2-sylindrete motorer går mye stillere enn 1-sylindrete!

Eller så ser jeg av andre tråder her at du skal bruke motoren mest til dorging? Da kan det sies at støyen fra suzukien i dorgefart er nærmest fraværende. Det er først når du kommer opp i kvart-halv gass at det begynner å bråke. Det er imidlertid litt vibrasjoner i gasshåndtaket. Det jeg gjør er at jeg låser motoren i midtstilling, og bruker rattet og den store motoren til å styre med, og da blir jo ikke dette noe problem.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...