froesak Startet 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2006 Er det noen som vet om det bare er yamaha som har to sylindere på sine 6 hk 4-taktere? Mener og ha sett att på de andre merkene så må man opp på min 8 hk for og få to sylindret. Det må vell være en fordel med tanke på vibrasjoner og støy med 2 fremfor 1 sylinder? Stemmer dette eller er jeg helt på jordet. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 29.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2006 Hei 2 sylindret blir tyngere og dyrere.. Bråke og vibrasjoner er vist vanlig på slike små 4-taktere.. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Tror du har rett mtp at det bare er yamaha som har to sylindre. Her blir det jo en avveining mellom støy/vibrasjoner og vekt. Min Suzuki 6hk 4-takt veier bare 26 kg, mens yamha 6 hk 4-takt veier 37 kg........ Egentlig ganske dramatisk forskjell dersom motoren skal håndteres mye..... Eller så er det rett som du sier at 2-sylindrete motorer går mye stillere enn 1-sylindrete! Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Eller så ser jeg av andre tråder her at du skal bruke motoren mest til dorging? Da kan det sies at støyen fra suzukien i dorgefart er nærmest fraværende. Det er først når du kommer opp i kvart-halv gass at det begynner å bråke. Det er imidlertid litt vibrasjoner i gasshåndtaket. Det jeg gjør er at jeg låser motoren i midtstilling, og bruker rattet og den store motoren til å styre med, og da blir jo ikke dette noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 30.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Har også hørt att suzuki er veldig bra ang støy. Hva med tohatsu noen som har noen erfaringer med dette merket? Ser de selger 8 hk 4-takt for rundt 10 lapper. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 30.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2006 Min Suzuki 6hk 4-takt veier bare 26 Det er jo slettes ikkje verst. Finst jo to-taktarar til same størrelsen som er minst like tunge... Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.