Figaro Startet 30.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2006 Båtsesongen er desverre over for denne gang, og båter skal i opplag. De fleste på land, og andre i boblehavn. Et problem som synes å være tiltagende, er innbrudd og tyveri når båtene ligger i opplag. Selv opplevde jeg dette forrige vinter, da båten lå på land. Og flere andre på samme opplagsplass opplevde det samme. Jeg regner med at de aller fleste tar med seg elektronisk og annet utstyr hjem, men det er alikevel ikke noe hyggelig å se spor etter uvedkommende inni båten. I vinter ligger jeg i boblehavn, for å utvide sesongen, (en stille vinterdag kan være nydelig på sjøen) men som på de fleste steder er det ikke nattevakt der om vinteren, og bryggen har ikke låsbar port. Er det noen som har gode råd om hva som er best å gjøre mht å beskytte seg mot svineriet? Er det noen som har erfaringer med alarm, lyskaster, lys inni båten (på vannet) eller andre ting for å unngå innbrudd/hærverk? Bør man låse dør inn til salong under kalesjen? :nono: Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
M/S Bastard Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Alarm er tingen, ikke er det så dyrt heller faktisk. Kommer nok noen med gode svar på alarm i tråden etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Har vel ingen gode råd om forebyggende tiltak bortsett fra å ta med alle ting hjem, lås aldri døren ned til kabinen la den heller stå åpen så slipper du i hverfall å få ødelagt den. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Jeg låser alltid døren. Ser for meg at forsikringsselskapet vi være noe tvilende om den blir stående ulåst. Bryter de seg inn nå, så viser det i alle fall helt tydelig hva som har skjedd! Låser forøvrig også døren hjemme og i bilen når jeg er borte... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Skipper Worse Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Bryter de seg inn nå, så ... tror jeg Worse må ete hatten sin, for den dørkonstruksjonen er laget spesifikt for å være så godt som innbruddssikker. Konstruert og bygget av Dolvik Båtbyggeri etter en ide unnfanget av Worse under en alvorlig feber ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mulligan Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 For et par år siden noterte jeg meg stadig vekk at det hadde vært folk ombord. Stigen var satt opp, og presenningen var løsnet nederst. Jeg tok ned stige og surret, og det gjentok seg. Ikkenoe manglet, og ikkeno var herpet. Digert mysterium. Viste seg å være noen unger som lekte Kaptein Sabeltann. Reprimande utdelt, for det er langt ned å falle. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Jeg låser alltid døren. Ser for meg at forsikringsselskapet vi være noe tvilende om den blir stående ulåst. Bryter de seg inn nå, så viser det i alle fall helt tydelig hva som har skjedd! Låser forøvrig også døren hjemme og i bilen når jeg er borte... Jeg er tilhenger av å la luken stå ulåst. Problemet med låsing er at skadene ved innbrudd ofte overstiger verdien av det som blir borttatt. Man får også mye brydderi ifb. med reparasjoner etc. Det beste er derfor å fjerne alt av verdi i båten. La den stå ulåst slik at tyven(e) med selvsyn kan finne at "her er intet å stjele". Da slipper du tyveri, du slipper skader og du slipper utgifter til event. egenandel på forsikringen. Muligens sover du bedre om natten også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.