Jump to content

Bygge hardtop

monoskrog

Recommended Posts

Vi har fått tak i et halvfabrikat av en Avanti 28. Den kommer opprinnelig med dekk og vindskjerm, men vi har lyst til å ha en hardtop på den.

Utseende vi ønsker oss kan minne om en smuggler: http://www.smugglerboats.se/24ht.htm

Er det noen som har noe tips om hvordan det kan (selv)bygges uten at det ser ut som en "Olabilbåt"?

Vi har vært inne på om vi skal bygge i divinycell og skjære ut til vinduer, eller om vi skal lage en ramme i rustfritt stål, lime inn vinduer og legge taket (GRP/Divinycell) oppå ramma.

Alle tips, erfaringer og meninger mottas med takk

Har ikke noen tips selv, men er overbevist om at det nok er en del mennesker inne på dette forumet som kan hjelpe deg i gang med dette... Så ut som en fin løsning, ref. Smuggleren, kan bli bra det der.

Når du får hjelp, må du legge inn jevne innlegg med oppdateringer og bilder av prosjektet her på baatplassen... alltid hyggelig å følge noen av vinterens prosjekter...

LODDA

Du lager en forskaling av treverk og fester dvc-platene ved hjelp av skruer. Platene "kittes" sammen med limsparkel. Profiler bygges opp av dvc. Skruene fjernes når sparkelen er herdet.Plastes på begge sider. Designet bør du ha klart på forhånd da materialene koster en del og det er dyrt å bomme.

• 3 uker senere...

Takk for kommentarer. Hvis båten blir slik vi håper, skal jeg legge ut en link. Jeg tar bilder fortløpende. Dette er forøvrig prosjekt nr.2 for meg, så jeg vet en del om hva jeg IKKE skal gjøre.

Er det noen som vet om man kan bestille/kjøpe en ramme med alle vinduene i, og legge taket som et lokk oppå?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...