SveinHa Startet 31.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2006 Jobber med å få nyebåten registrert i NOR og trenger da å dokumentere eierskap siste 10 år. Så langt har jeg rotet opp det meste men mangler en periode da båten var registrert i Puerto Rico. Fikk oppgitt telefon og faxnummer fra USCG men klarer ikke å få kontakt på disse. Har søkt på nett uten å finne noe men fikk oppgitt denne linken fra NOR: http://www.gobierno.pr/DRNA/ComisionadoNav...nNavegacion.htm Har hatt en spansktalende kjenning til å sjekke denne siden men hun fant ingenting som lignet på skipsregister og heller ikke kontaktadresser. Noen spansktalende/lesende her som kan gi meg en hånd? Det jeg trenger i første omgang er en bekreftelse på at båten "Scotty Marie" PR7169GG finnes i registeret og hvem som står som eier. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
MB Keila Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Denne heter "Scotty Marie". Har hjemmehavn i Puerto del Rey, men er type Oceanis 440. Kan det være den du leter etter? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Det er rette båten. Typen er Oceanis 440 og i 3-lugarversjon heter den 443. Manuel Garcia er eieren jeg håper å finne i skipsregisteret i Puerto Rico. Er nødt til å få tak i offisielle dokumenter fra registeret men vet ikke en gang om den finnes i registeret fremdeles. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Sydvesten Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Har du vært i kontakt med Manuel Garcia da ? Det kan se ut som det finnes en e-mail adresse på denne Beneteau Owners Homepage siden tilgjengelig for medlemmer... Etter hva jeg ka se så var han eier av denne båten i 2001 i allefall... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Hva med denne krabaten da... en jurist fra Florida... Det er jo ikke lange biten til Puerto Rico da Smith, Laura K - Manuel E Garcia Law Office 515 Whitehead St Key West, FL 33040-6546View Map (305) 292-1437 Det er ikke så mange som skriver navnet på denne måten.... og bor i USA... En telefon er jo greit... og er det han så har han nok orden i papirene... Han er jo jurist... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 (redigert) Hva med denne krabaten da... en jurist fra Florida... Det er jo ikke lange biten til Puerto Rico da Smith, Laura K - Manuel E Garcia Law Office... Et lite søk avslørte Manuel A, E, M og U Garcia, de fleste advokater rundt omkring i Junaiten... Har sendt en epost til den riktige Manuel E Garcia. Jeg visste det var han som eide båten i den tiden men har ikke funnet adressen hans... Har litt på følelsen at "alle" i Puerto Rico heter noe slik. Håper han kan litt engelsk og ikke bare sletter eposten med en gang Redigert 31.Oktober.2006 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Har allerede fått svar fra Manuel Garcia. Han virket svært hjelpsom og ville gjerne hjelpe til å skaffe nødvendige papirer. Var veldig nysgjerrig på hvordan båten var i dag og han hadde mange gode minner fra han hadde båten. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Sydvesten Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Dette var da kjempe flott..... og man ser atter engang at seilbåtfolket er behjelpelig....uansett hvor på kloden de befinner seg... Da regner jeg med at dette i boks Svein... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SveinHa Svart 23.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2006 Da regner jeg med at dette i boks Svein...Ikke helt i boks enda men der har i alle fall skjedd såpass at det er på tide med en oppdatering:Problemet er at båten fremdeles står i skipsregisteret i Puerto Rico og så lenge den er registrert der kan den ikke innføres i andre register. Manuel Garcia virker positiv nok men der skjer ikke så mye mer enn det så jeg tok kontakt men den norske ambassaden i Washington og forklarte saken. Dagen etter fikk jeg e-post fra den norske konsulen i Puerto Rico, Jose Busto. Vi har også hatt et par telefonsamtaler og Jose mener dette skal kunne fikses greit med eller uten Manuel Garcias hjelp. Der er noe fellesferiesaker i PR akkurat nå så der skjer gjerne ikke stort før 15 januar. Nå ville tilfeldighetene det slik at Jose Busto er President i Continental Shipping Inc. så han har nok muligheter til å ta enkelte snarveier i systemet om der skulle være behov for det Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Mulligan Svart 25.Desember.2006 Del på Facebook Svart 25.Desember.2006 Jeg er redd det ikke er noen snarveier her. Er båten formelt oppmeldt i et utenlandsk register, så må den slettes derfra. Da får du tilsendt en slettelseserklæring (Certificate of Deletion) som du så sender til norsk register. Og det er heller ikke noen vei utenom Mr. Garcia dersom han er oppført som eier. Kun han kan be om slettelse dersom han ikke gir noen annen fullmakt (Power of Attorney) til å gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Jeg er redd det ikke er noen snarveier her.Sant nok men en snarvei kan f.eks. også være å jage riktig mann ut av godstolen på fridagen hans... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 1.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2007 Da er endelig denne saken avsluttet Slettelsesattesten kom i posten for noen dager siden og NOR har godtatt den. Den Norske konsulen i Puerto Rico, Jose Busto, har lagt ned en masse arbeid og måtte til slutt få hjelp fra Utenriksdepartementet for å klare å få slettet båten min i registeret i Puerto Rico og få slettelsesattest. Litt av problemet har vært at de driver ikke med sletting av båter i registeret der borte, du kjøper båt og registrerer den, selger båten og ny eier registrerer på nytt osv... Trodde da at registrering burde gå greit men spillereglene forandres underveis Kontrakten ved forrige salg sendte jeg kopi av til NOR for et halvår siden og først nå får jeg tilbakemelding om at de MÅ ha denne i original. Han jeg kjøpte båten av har nå flyttet to ganger og sliter litt med å finne originalen. Hadde vært veldig greit om jeg visste at jeg måtte ha originalen for 6 måneder siden Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 6.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Da er endelig denne saken avsluttet Nei, NÅ er saken avsluttet :drink: Har klart å oppdrive original kjøpekontrakt fra forrige salg av båten, denne er sendt til Skipsregisteret og jeg fikk tilbakemelding om at båten i dag kl 14:00 er innført i NOR. Det har bare tatt omlag 9 måneder så det er godt å endelig være kommet i mål Poenget med registreringen for meg er i hovedsak å kunne pantsette båten for å kunne oppgradere teknisk utstyr ombord. En god del er allerede gjort men autopilot og litt annet kapitalkrevende tjafs har måttet vente til nå. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Skipper Worse Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Gratulerer, Svein!!! Som sagt -- for den kjekke, ordner alt seg på den beste måte, til slutt. Godt jobbet!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
GeirT Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Nei, NÅ er saken avsluttet :drink: Har klart å oppdrive original kjøpekontrakt fra forrige salg av båten, denne er sendt til Skipsregisteret og jeg fikk tilbakemelding om at båten i dag kl 14:00 er innført i NOR. GRATTLA Svein ! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
roaldbj Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Jeg vil gjerne berømme SveinHa for at han har oppdatert BP på hele utviklingen av saken. Mange har lett for å gi uttrykk for frustrasjon og vansker i et hendelsesforløp, men unnlater å informere om utviklingen og avslutningen. All honør til SveinHa. Det hadde vært interessant om SveinHa kan sette opp det totale regnskapet for hele registreringsarbeidet (direkte utgifter). Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 (redigert) Regnskapet er vel akkurat slik som andre her har dokumentert med målegebyr og registreringsgebyr (kr 1.548.-). Det jeg har slitt med er Skipsregisterets manglende informasjonsevne. Jeg leste det jeg fant av registreringsinformasjon på www.nis-nor.no og samlet sammen det jeg mente var tilstrekkelig dokumentasjon og sendte dette av gårde til NOR i september 06. Det viste seg raskt at tilstrekkelig hjemmelsdokumentasjon ikke fantes. Dette skal både Tollvesenet kreve ved innførsel og RSSR ved registrering der. Nå har det seg slik at disse to ikke følger sine egne regler godt nok til at NOR godtar dette men må ha full hjemmelsdokumentasjon selv. I tillegg viste det seg at båten fremdeles var registrert i Puerto Rico og så lenge den var det kunne ikke NOR registrere den. Den 19.12.06 kontaktet jeg Den Norske Ambassaden i Washington og satte dermed i gang et større stykke arbeid på diplomatnivå der borte. Den 21.03.07 dukket omsider slettelsesattest fra Puerto Rico opp på e-post. Videresendte denne umiddelbart til NOR og fikk tilbakemelding om at det var akkurat denne de ventet på. 3 uker senere fikk jeg beskjed om at de måtte jo ha originalen. Greit nok det, den hadde jeg jo i mellomtiden fått i posten. Noen uker til gikk og så ville de ha originalkontrakt for når båten ble solgt i Puerto Rico. Denne hadde jeg jo sendt kopi av et halvår tidligere og regnet jo med at kopien var grei nok da det ikke ble kommentert tidligere. Etterhvert viste det seg at de aktuelle selgere og kjøpere hadde flyttet både en og to ganger og slet med å finne originalen. En ny løsning dukket opp og det var at selger fra dengang kunne bekrefte kopien med underskrift på nytt og få en Norsk Honorærkonsul til å bekrefte denne underskriften. Denne kopien vil da fungere som original. Da jeg hadde satt i gang denne prosessen viste det seg at kjøper fra dengang klarte å finne originalen og registreringen gikk da altså i boks i dag. Det som har irritert meg noe så grenseløst er at jeg ikke har fått tilbakemelding fra NOR om at de innsendte kopiene ikke har vært godt nok. Jeg får beskjed om et dokument de må ha original av, jeg jobber i måneder med å skaffe det og når originalen er skaffet kommer nye krav om andre originaler. Hadde jeg kunne jobbet parallelt med flere ting samtidig ville jeg kunne spart mange måneder... :headbang: Redigert 6.Juni.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
roaldbj Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Flott SveinHa. Jeg fikk tips av SW (Skipper Worse) om å ringe til Skipsregisteret. For meg ga dette svært hurtig håndtering av enkelte byråkratiske prosesser. Det hjelper mange ganger å utgi seg som en noe undermåls person - da får man gjerne god hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 ...å utgi seg som en noe undermåls person...Det kan være god hjelp ja Jeg begynte denne prosessen nokså forsiktig men måtte trø til med store bokstaver for å få gang på sakene de siste ukene... Har også beslaglagt en del av Skipper Worses tid Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Skipper Worse Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Det hjelper mange ganger å utgi seg som en noe undermåls person - da får man gjerne god hjelp. :lol: Det har jeg i grunnen aldri tenkt på ... nyttig tips!! Minner meg litt om Arve Opsahl (RIP) med mirakelvannet ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.