At-le Startet 31.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2006 Hei. Er det noen trenger deler-reservedeler-pris (svensk kroner)-osv...... Volvo Penta-deler At-le Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Alle med Volvo Penta trenger vel et lass med reservedeler..... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 siden var kjempe bra, spesielt exploded view skissene.... Og jeg har alt plukket ut det lasset med reservedeler som jeg regner å får bruk får i de nærmeste årene.. Dieselfilter, oljefilter og impeller... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sebaldus Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Og jeg har alt plukket ut det lasset med reservedeler som jeg regner å får bruk får i de nærmeste årene.. Dieselfilter, oljefilter og impeller... Optimist! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Optimist! Nei, Bavaria min venn... kjøper kun kvalitet jeg.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sebaldus Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Nei, Bavaria min venn... kjøper kun kvalitet jeg.. Synd Bavaria ikke lager motorer.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Det er sant Sebaldus... vi må nok ta til takke med svensk "kvalitet" der... er en nedtur det da Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
møregutt Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Er jo dyrere delepriser enn i norge jo!! :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Her er eit firma som selger VP deler til gode prisar og har svært god service Marineteknikk Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 5.November.2006 Del på Facebook Svart 5.November.2006 Er jo dyrere delepriser enn i norge jo!! :nono: Hvor kjøper du billigere res.deler??? Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 (redigert) Hvor kjøper du billigere res.deler??? Se link over, eks. eksosbend kr 500,- billigere til en kad43. Redigert 6.November.2006 av Haakon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 vi må nok ta til takke med svensk "kvalitet" der Og når fikk du og Sebaldus svensk motor? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Det er nok riktig at de små grønne ikke er svenske i grunnstammen, men de er nok marinisert av et svensk firma.. Selve motorene på de små "svenske" MD20xx og D1-xx er nok laget av et delvis Yanmar eiet firma. Så kvaliteten er nok litt over det man kan forbinde med svensk her også, men litt ære kan jo de også få. Når det gjelder den maskinen (D2-xx) jeg har så kjenner jeg ikke opphavet til den ennå... men finner det nok ut når jeg begynner å lete. Det kan nok tenkes at den har samme opphav som de små i D1 serien... Nå er det jo gjerne slik at det er det firmaet som setter på emblemett som får alle æren, enten den er god eller dårlig.. Det være seg i bilindustrien eller andre steder... Så hvor en dings har sitt opprinnelige opphav er ikke alltid like lett gi et korrekt svar på.. Så jeg vil nå fremdeles hevde at de motorene som er grønnmalte og lyder navnet Volvo Penta er svensk, uavhengig av hvor enkelte deler er laget... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jens_P Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 (redigert) Når det gjelder den maskinen (D2-xx) jeg har så kjenner jeg ikke opphavet til den ennå... men finner det nok ut når jeg begynner å lete. Det kan nok tenkes at den har samme opphav som de små i D1 serien... Let under luftfilteret, oppå svinghjulshuset. Der finner du denne: D2-55A Bygget i Japan! Redigert 6.November.2006 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Sydvesten Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Bygget i Japan! The engine manufacturing operation is a joint venture between VarityPerkins and Ishikawajima-Shibaura Machinery Co. (ISM), a Japanese firm. Prior to the establishment of the new business unit, Perkins Shibaura, the 100 Series engines were manufactured in Japan. Det er nok meste sannsylig at de små Perkinsene er bygget i Japan, i 1996 så inngikk Perskin et Joiunt Venture avtale med Ishikawajima-Shibaura Machinery Co. Jeg holdt med vilje unna Perkins navnet i debatten..... siden de små volvoene er er "svenske engelske som er bygget i Japan" Skal ikke være lett dette her... Men jeg tok ikke med D2-xx serien siden jeg ikke kjenner til denne i detalj... men alle Perskins fra 4-50 hk prosuserer av Ishikawajima-Shibaura Machinery Co etter 1996. De bygger forøvrig 50000 enheter av ymse størrelser i året. Men det er meget mulig at D2-55 bygges i sin helhet i England.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 D2-55 bygges i sin helhet i England.... Eller i Brasil. Eller i USA. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Skal ikke hardnakket påstå at den er bygget i England. Verkstedhådbok refererer til innstøpt Shibaura merke/navn for å få på plass råder og/eller stempler riktig vei ved eventuell overhaling. Fødepumpe er også merket med Shibaura. Men fornøyd med motoren er jeg. Røykfri, lettstartet og stillegående. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Sydvesten Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 (redigert) Jepp, eller hvor som helst.. sjekket litt om Perkins, og de har ikke en 2,2 liter 4 sylindret motor i sin portefølje.. Men de har hatt eller har en motor på rundt 2,2 liter som var laget av "Toyo Kogyo (Mazda)". Siden Perkins ble solgt i sin helhet til Caterpillar i 2002 så er det jo ikke så lett si hvem som gjør hva. Så jeg slår meg til ro med at jeg nødt til å akseptere at det er benyttet en grønnmalt "svenske" i kjelleren på båten min. Redigert 6.November.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jens_P Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Kikk litt på 400-serien. 404C-22/404D-22 med 51hk ser jo mistenkelig lik med D2-55. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Sydvesten Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Har kikket litt på denne serien fra Perkins, men denne serien er nok den samme som MD22 fra VP som er gått ut av produksjon når D serien kom... MD22 forsvant fra VP samtidig MD20xx serien ble borte..... Men jeg skal ikke se bort fra at samme blokken er benyttet på D2 serien også.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jens_P Svart 6.November.2006 Del på Facebook Svart 6.November.2006 Mulig du har rett. MD22 og md20xx motorene har ikke jeg noe kjennskap til. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.