nidelv590 Startet 31.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2006 Noen som vet om folk som driver med båtberging? Nå røyk båten til bunns, og jeg sitter igjen med en følelse av at Biltemas lensepumper ikke er til å stole på.. Trist syn dette! Hjelp søkes! Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Vist det ikke er noe som kan bli ødelagt tenker på motor\propell så kan du kansje få hjelp til og slepe den inn på land i stedet eller. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Går det å komme til med kranbil? Isåfall ville jeg ringt Jan Marcussen, 90759548 Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
M/S Bastard Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Mye er gjort hvis du får den i vannflata og kan lense, jeg ville ikke løftet den ut av vannet med vannet i ihvertfall. Sjøl berget jeg jolla mi idag som lå på bunn, men den gikk fint og dra opp dog. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Tror ikke det skal all verdens krefter til for å få hele båten opp til vannflaten. Fest et lodd i en stroppe så du får lirket stroppen under båten. Så bruker du tomme vannkanner eller lignede for å få løft. Utrolig hvor mye løft det er i noen tomme kanner. Straks du får ripa i overflaten så er det bare å begynne å lense. Sjekk det lokale brannvesenet eller hos en rørlegger om å få låne en lensepumpe. Lykke til. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
ELISE 1 Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Triste greier, men fortvil ikke. Jeg reddet ett lignende tilfelle for noen år siden. Når du har fått den på land, så demonter motor så fort som mulig, (Jeg tok det samme dagen) En FM motor. Vasket alt i ferskvann og satte inn med 6-56. Magnet skyllte godt i fersvann og satte inn med 6-56 og så inn i stekeovnen ett par timer på svak varme 50 - 60 grader. (kjærringa var vel ikke helt blid ) Men den fungerte helt ok etter dette. Lykke til Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
Mini Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Ring Redningseskapets Sjøredningskorps tlf 916 79 694 og hør om de kan bistå. Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 http://www.nygaard-kran.no/ Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 31.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Takk for svar! Noen som vet hva en slik type berging kan komme til å koste? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Hva det vil koste er vanskelig og si. Her i byen så ville jeg tippet rundt 1-2000 hvis lastebil kommer til. Jeg ville lånt en lensepumpe på brannvakta, og bestilt en kranbil. Men jeg ville ha klargjort en stropp/tauløkke rundt båten og fått bilen til og løfte den klar av vannet for så og lense. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Jeg hevet denne med bare lensepumpe: Tettet de hullene jeg kunne finne og fyrte i gang 2 innleide bensindrevne pumper, ikkeno problem. Det skal ikke mye løft til får du får ripa over vann og da skal det ikke mye pumping til før den flyter av seg selv... En liten leiepumpe er rikelig for din jobb. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Frivakten Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 Det skal ikke mye løft til får du får ripa over vann og da skal det ikke mye pumping til før den flyter av seg selv... En liten leiepumpe er rikelig for din jobb. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
tom-ass Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 ring etter en sugebil! Jeg brukte det selv i sommer da tresnekka lå under. Vi var 3 mann, en i hver nabobåt som dro båten oppover, så den lå i vannoverflata, og en som hadde sugebil (slik slamsuger). Sugde ut 10000 liter i snekka mi. Kostet meg 1 time med bil (1200 kr). Det var forøvrig batteriet som var flatt på min biltemapumpe! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
nidelv590 Svart 2.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2006 Planen er klar; lastebil , dykker og lensepumpe. Hele insidenten skal filmes fra begynnelse til slutt. Legger ut bilder fra bergingen når båten står på tørr grunn. Takker alle for gode svar og kjempe respons! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Lykke til. Et lite, men slettes ikke uvesentlig tips: Dersom denne kalde luften fortsatt er når du hever, bør du aller helst få båten innomhus, ellers kan du i verste fall risikere frostsprenging i trevirket ditt. Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 9.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2006 (redigert) Da var snekka på land, magneten er skylt i ferskvann og bakes i ovnen. Forgasseren er ute til rensing og tørking. Motoren fikk seg en dusj i ferskvann og all gammel olje og vann ble sugd ut. Ny olje er nå på plass. Båten er i god forfatning bortsett fra at alle tiljene har drevet avsted.. :( Vi er fire eiere på båten som nå har bestemt oss for å legge inn årene. Så fort vi vet om motoren overlevde blir blir båten lagt ut for salg. Egen salgstråd blir å finne på markedsplassen på forumet. Redigert 10.November.2006 av marna_k (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 (redigert) Båten er i god forfatning bortsett fra at alle taljene har drevet avsted.. :( Stusset litt på dette med taljene.... Det var selvfølgelig tiljene? Forøvrig en hyggelig båt! Redigert 10.November.2006 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 10.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2006 Du har helt rett! Har nok tenkt på noe helt annet mens jeg skrev.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 10.November.2006 Del på Facebook Svart 10.November.2006 Med tanke på at dere har sugd ut oljen i fra motoren så vil jeg bemerke en ting. Vann legger seg nederst i bunnpanna og som kjennt får man ikke ut alt med å suge. Den bør tappes gjennom pluggen i bunnpannen ellers kan dere rissikere tæring i bunnpannen der hvor den lille skvetten står igjen. Siden dere allerede har fyllt ny olje kan dere ta ut pluggen og droppe noen desiliter av oljen, det vil hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 11.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2006 Nå gir vi oss.. Link til markedet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.November.2006 Del på Facebook Svart 11.November.2006 Her kommer noen til å få seg mye båt for pengene! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JanS/EIR Svart 11.November.2006 Del på Facebook Svart 11.November.2006 Veldig fin båt også! Forbasket at det er så langt unna, ellers skulle jeg slått til på øyeblikket. Den magneten kan sikkert fikses rimelig enkelt. Blir det ikke rart å være uten båt da? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
nidelv590 Svart 13.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2006 Har et nytt prosjekt på gang, denne gang som eneste eier. En 22 fots tresjekte med overbygg og Saab diesel. Det har vært liten respons på båten, litt rart i og med at prisen er såpass grei som den er. Motoren er nok ikke defekt, og dersom magneten kan fikses så er det absolutt mye båt for pengene. Vurderer å legge den ut på qxl.no med startpris på kr. 1,- Båten må bort så fort som mulig! :) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Legg den ut på finn, så forsvinner den nok... Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 14.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2006 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...&Catg=43236 Nå ligger den på qxl.no så får vi se om den forsvinner innen rimelig tid.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.