Guest Gjest Startet 31.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2006 Jeg har fortåelse for at eldre, uføre, bevegelseshemmede og nyttefartøy må bruke motor for å ta seg frem. Og de fleste har vel båter med moderat størrelse og motor. Ferdsel på sjøen er som ferdsel ellers i naturen. Antar de fleste ikke ønsker å bli forstyrret av motorisert ferdsel i marka eller på fjellet ? Desverre opplever vi som tar oss frem på "naturens villkår", med seil eller årer, at en del (flere og flere) kappes om å fortyrre, forurense og skape ødeleggelser med sine hekkbølger. De største "miljøsvina" bryr seg neppe om økt avgift. I stedet for å "straffe" de trengende med moderate båter bør det heller vurderes å inføre difrensierte avgifter ved kjøp (som for biler), og en årlig "sjøavgift" for lyst båter over en viss størrelse samt pr hk motorkraft. Helst en avgift som avskrekker fartsbøller og på sikt gir fjorden tilbake til de som ferdes på "naturens villkår". Prøv med seil !! Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 31.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2006 skulle nesten tro det er Steinar Lem som er " gjesten " her Denne hører under humor sidene Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Bitteliten Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 (redigert) Snart får vi nok også en standard folkeseilbåt definert av det nye "Alle likere i Norge departementet". Den skal alle ha råd til - og den finnes bare med en type seil og en farge på putene. Den skal produseres i den statseide "Folkebåtfabrikken" på Gol - som nå har sitt eget avsnitt i statsbudsjettet. Alle folk i arbeid - vi har da penger nok. Trenger vi mer innfører vi bare en nm avgift på seilbåtene. Lenge leve likheten - det er skikkelig det. Som lederen i SU sa "Jeg tror at vi vil ha en revolusjon i Norge i min levetid". Synd at hun bare er 25 år - men det forklarer kanskje uttalelsen? Redigert 1.November.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Den skal produseres i den statseide "Folkebåtfabrikken" på Gol - som nå har sitt eget avsnitt i statsbudsjettet. Alle folk i arbeid - vi har da penger nok. Trenger vi mer innfører vi bare en nm avgift på seilbåtene. Tør jeg foreslå Lundteigen som Administrerende Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
avmønstret5 Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 skulle nesten tro det er Steinar Lem som er " gjesten " her Denne hører under humor sidene Tja en avveksling fra letter humor Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Har en stygg misstanke om at trådstarter her er ute etter å se hvor mange som lar seg provosere. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Ubåtfender Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 (redigert) Jeg undres hvorfor vår *GJEST* ikke kan få seg et nich her inne, han har jo virkelig mye på hjerte. HAr du ikke interesse av båtplassen.no siden du er så anonym eller har du skjulte motiver her inne, kansje du tom har allerede et nich her inne. Så hvorfor ikke bli en av gutta her inne Redigert 1.November.2006 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Guest Gjest Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Javel, nå fortår jeg bedre hva mange av dere sliter med. Det er ikke bare fysikken som skranter, men IQ er sannsynligvis lik antall fot på "dieseldyrene" deres, delt på 10. På landet har vi "rånere som prøver å kompensere manglende fysisk og psykisk evne med "blodtrimma" harry biler. Sannsynligvis representerer dere sjøens "rånere". Ikke ute etter naturopplevelse, fred og rekreasjon. Derimot mest mulig hester slik at dere kan svi av mest mulig diesel for å få den "feteste" plassen hvor dere kan trone på "flybridgen" mens unga raser rundt med "skjærgårdsjeepen". Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 ... og du tar ordet IQ i din munn ....ZERO! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Gjest Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Godt å se at du har hund ombord OLPI ! Hunder er kloke dyr, så da er det fortsatt håp.... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 skulle nesten tro det er Steinar Lem som er " gjesten " her Steinar LEM "Fremtiden i våre hender" Er det ingen som ser det ironisk morsomme her??? En gang i tiden var det forresten en fremmelig ung f@en som skrev noe som dette over pissoaren på Ortun Ungdomsskole: "Vi holder Fremtiden i Våre Hender" Forøvrig har jeg en god ide om hvem "Gjest" i denne tråden er. Han HAR allerede et nick på BPL. Og han er en kløpper til å terge opp andre. (Nei, det er ikke Skipper Worse!! ) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Gjest har i hvertfall ikke resepekt nok til å holde seg til etiketten for Baatplassen. Det er jo enkelt å være tøff i trynet når man ikke behøver å bli identifisert. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 1.November.2006 Del på Facebook Svart 1.November.2006 Steinar LEM"Fremtiden i våre hender" Er det ingen som ser det ironisk morsomme her??? En gang i tiden var det forresten en fremmelig ung f@en som skrev noe som dette over pissoaren på Ortun Ungdomsskole: "Vi holder Fremtiden i Våre Hender" Forøvrig har jeg en god ide om hvem "Gjest" i denne tråden er. Han HAR allerede et nick på BPL. Og han er en kløpper til å terge opp andre. (Nei, det er ikke Skipper Worse!! ) Når det gjelder "Fremtiden i våre hender" så er vel det slagordet til onanistforeningen vel? Når det gjelder gjesten så er det ikke meg! Jeg kan være enig i noe av det han kommer med ja, men det er altså ikke meg. Du tar som alltid feil av meg, men det kan jeg leve med. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Skipper Worse Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Når det gjelder gjesten så er det ikke meg! Jeg kan være enig i noe av det han kommer med ja, men det er altså ikke meg. Du tar som alltid feil av meg, men det kan jeg leve med. Det var da svært, følte du deg truffet? Nei, det var ikke deg jeg hadde i tankene, ser du, det var nok heller en litt annen personasje. Når det gjelder "Fremtiden i våre hender" så er vel det slagordet til onanistforeningen vel? :lol: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mouche Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Det er jo enkelt å være tøff i trynet når man ikke behøver å bli identifisert. Caplex: identifisere (av lat. idem, det samme, og facere, gjøre), fastslå identitet; påvise fullstendig likhet mellom personer el. ting; kjenne igjen; påvise. Substantiv: identifikasjon. — identisk (fullstendig) lik; den el. det samme som. — identitet, det å være fullstendig lik el. den/det samme som; egenart, vesen. Hvem er det som kan fastslå din eller min identitet her? Jeg trodde vi var forholdsvis anonyme? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Jeg trodde vi var forholdsvis anonyme? Ja, men bare forholdsvis Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Nei, det var ikke deg jeg hadde i tankene, ser du, det var nok heller en litt annen personasje. He-he. Jeg tror jeg jeg vet hvem du sikter til Worse. Og det var nok det samme som slo meg når jeg leste innleggene.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Gjest Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Dette har sklidd helt ut. Trodde at debattforum var et seriøst forum for meningsutveksling. En seiler kommer med en velfundert og velbegrunnet forslag til en difrensiert avgiftsordning som ikke vil påvirke vanlige brukere. Men forhåpentligvis "temme" en del av de store miljøsynderene. Med dette mener han sansynligvis 40 fot + med flere hundre (tusen) hester. Båter som årlig gjør direkte skade på andre i kraft av sin hekkbølge, og indirekte miljøet. Innlegget blr møtt av en del særdeles usakelige, lavmåls utsagn. Hvis slike utsagn er representative for aksjonen tar jeg på det sterkeste avstand fra den. Den fremstiller (motor)båt brukere som lavpannede fanatister, på samme nivå som ulvemotstandere til tider har vært. Regner ikke med at dette er representativt for motorbåtfolket. Kommentarene får stå for de respektives mangel på kunnskap, respekt for sjøen og miljøet. Noe som desverre også er min opplevelse i mange havner når de store "penisforlengerene" kommer dundrene inn. Hvis dere ikke er istand til å argumentere saklig så kast anker og skalk lukene for godt. Knut "Snekkelars" Larsen, Tønsberg Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 "Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig." - Kumbel, fritt etter minnet - Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Det var det jeg hadde mistanke om... når jeg ser etter så er det alle fleste innlegg og ikke minst alle argumenter her under diselaskjonen ment som en spøk. Så da skjønner også jeg... Det hjalp med denne oppklaringen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
skorpo Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Så da skjønner også jeg. Det var ein dryg påstand. Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Jepp for før skjønte jeg ingenting, nå skjønner jeg ikke det engang Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.