Anonym Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Gud i , er det mulig da . Samme F... mye klokka er eller om du jobber eller ikke, har du en båt så bør du se etter den så andre slipper å betale så inn i en viss plass så mye i forsikkring for at det er alt for mange giddeløse folk med enten for mye penger eller for late til å gidde å sette seg i bilen å ta en sjekk . Altså hva med de som ikke er trygdet eller ansatt i det offentlige? Det hender faktisk at de må levere på jobb også, samtidig som de skal være familiefolk. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Det er iallefall helt sikkert. Noen har mulighet til å prioritere båt foran alt annet. Andre har ikke det. Godt det er noen som jobber Anonym. Jeg mener, de som sitter i havna og passer på fortøyningstauene våre skal sikkert også ha "lønn"... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirFrode Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Den store gåten pr. nå er visstnok seilbåten som holdt på å rive med seg brygga. Eier var såvidt jeg forstår ukjent for både bryggeeier og verksted i ettermiddag.mvh ter-av Triste greier dette ter-av. Godt det ikke gikk verre da, uansett. Båten blir nok like fin igjen den. Det blåste noe "inni hampen" i går kveld og natt. Jeg var nede i Betongen og så etter min egen båt, men der var det heldigvis ganske godt i le. Men jeg så det blåste skikkelig godt ute i sundet. Og hjemme føltes det som om hele huset ristet. Hadde ikke mye lyst til å gå ut av døra i dag tidlig heller, nei. Det er nevnt et navn på en eier av en Bavaria seilbåt i denne artikkelen i Moss avis, men jeg vet ikke om det er den rette båten. Det kan ihvertfall fort misforståes i tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) Altså hva med de som ikke er trygdet eller ansatt i det offentlige? Det hender faktisk at de må levere på jobb også, samtidig som de skal være familiefolk. Kom igjen du da. Synes du er ufin mot TINE II nå. Jeg også er av den oppfatning at uansett får man komme seg ut i stormnatten for å se om noe står på spill. Men for all del ikke ta sjanser. Da er det bedre å be om hjelp, f.eks ring forsikringsselskapet ditt og be om råd. Må vel kunne klare dette en hende natt og komme seg på jobb dagen etter. Redigert 1.November.2006 av Arnstein (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
baatsman Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) Ble ringt opp idag av de eier marinan, båten dunket i bryggen. Storm i kastene, NØ vind. Dette sliter skikkelig. Roblon strakk seg, både spring og fortøyning i baug. Har vært der nede og lagt på doble spring. 10 mil, hver retning med bil. Det viktigste av alt, det går bra med båt/brygge. Brygga med litt oppflising, båt hel. Havnen vår ligger veldig beskyttet, men ikke vind fra NØ. Det er verst. Var også en annen båt med hekken inn, den hadde gravd skikkelig i treverket. Litt lenger syd i havnen, ikke mye vind. Redigert 1.November.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Anonym Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Kom igjen du da. Synes du er ufin mot TINE II nå. Jeg også er av den oppfatning at uansett får man komme seg ut i stormnatten for å se om noe står på spill. Men for all del ikke ta sjanser. Da er det bedre å be om hjelp, f.eks ring forsikringsselskapet ditt og be om råd. Må vel kunne klare dette en hende natt og komme seg på jobb dagen etter. Jeg vil heller vri det dithen at TINE II var ufin mot alle som jobber i det private næringslivet. Jeg har selv vært i den situasjonen at jeg hadde jobb der jeg måtte stille opp 100% når kundene krevde det, da holdt det ikke å si at man måtte se til båten, uansett vær! 16-18 timer jobbing om dagen, da holder man ikke til å se til båten om natta.. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) ..16-18 timer jobbing om dagen, da holder man ikke til å se til båten om natta...... Stakkars mann! Hva skal en med båt da,da? Vel, det hele dreier seg vel om prioritering og ei god forsikring?? (Pluss nærmere 1000 innlegg her på noe over 1 år, enten skrevet i arbeidstiden eller i søvne?) Redigert 1.November.2006 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 en presenning må man vel bare regne med går i filler. ihvertfall etter min erfaring de gangene jeg har hatt presenning over i forbinnelse med reparasjon etc. -litt snø og litt vind så er den på tur til #"! Slik er det bare. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Er i grunnen enig med Tine II, men har man ikke tid eller anledning til og sjekke sjøl så kjenner man sikkert noen båtfolk i havna som kan ta en sjekk. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Hei Jeg kjører forbi båten på vei til jobb hver morgen og sjekker "ståa". I tillegg var det 2 som ringte meg å sa i fra hvordan presseningen lå. På vei hjem fra jobb ble ting i orden igjen etter at vinden hadde lagt seg. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Er nok enig med TineII her jeg og, men for all del er været skikkelig dårlig så må båt være båt til det roer seg. Ingen vits i å risikere liv og lemmer Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Herman Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Jeg har selv vært i den situasjonen at jeg hadde jobb der jeg måtte stille opp 100% når kundene krevde det (min utheving) (Pluss nærmere 1000 innlegg her på noe over 1 år, enten skrevet i arbeidstiden eller i søvne?) Tider endrer seg. Såvidt jeg vet bor Anonym fortiden ombord, så han har vel rimelig kontroll på hvordan ståa er ombord. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
ter-av Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Det er nevnt et navn på en eier av en Bavaria seilbåt i denne artikkelen i Moss avis, men jeg vet ikke om det er den rette båten. Det kan ihvertfall fort misforståes i tilfelle. Ja, det er visstnok en bagatell å få gelcoaten like fin igjen. Jeg var tross alt mye heldigere enn mange av de andre! MorMajor var en av de fire båtene som ble tauet bort til Betongen, slik det står i Moss Avis. Det var den omtalte seilbåten også - og jeg tror ikke det var den Bavaria 32 som sto omtalt ved eiers navn. Den aktuelle seilbåten var nok større. Forsikringsselskapet hadde forlangt å få opp et par av de andre båtene så raskt som f.... fordi de var påført betydelige skader. Håper det ikke er verre enn at de alle er seilklare igjen til våren. mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Herman Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Jeg stusset litt på denne seilbåten som er omtalt i Moss Avis. Det ser ut til å være litt størrelse på denne brygga, og det er mange båter som er fortøyd der. Da blir det vel litt enkelt å legge all skylda på en enkelt båt? Det var vel ikke akkurat Christian Radich som lå der? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Javi Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Ligger man i opplag på samme plass som andre er det vel ikke bare i egen interesse å se til båten? Hva med skader som f. eks. veltede presenningstaiv påfører nabobåter? Dersom man på grunn av jobb eller annet ikke har anledning til ettersyn selv, må man faktisk få andre til å gjøre dette! Ta ansvar! Dette er sikkert en tjeneste man kan kjøpe seg når man jobber så mye..... Selv har jeg båten i egen hage, og ser til den hver dag når jeg går forbi. Jeg reiser også mye i jobb, men da er jo resten av familien tilstede. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 legge all skylda på en enkelt båt? Du veit jo det at i enkelte miljøer vil nærmeste seilbåt alltid få skylda. Sitér dette innlegget Link to post
Toref Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Ligger på svai året rundt med 33 fots seilbåt og fikk kulingen midt i fleisen . Med slikt vær er det nesten bedre å ligge fritt på sjøen enn å dunke mot en brygge.. Men med 5 tonns moring, 3 toms nylontau fra moring og gjennom bøyen, og 1 toms tau derfra med gummislanger mot filing- så tåler dette det meste. Må selvfølgelig ses over med jevne mellomrom. Det negative er selvfølelig at det er svært vanskelig å komme seg ombord når sjøen blir høy og vinden uler.. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Jeg stusset litt på denne seilbåten som er omtalt i Moss Avis. Det ser ut til å være litt størrelse på denne brygga, og det er mange båter som er fortøyd der. Da blir det vel litt enkelt å legge all skylda på en enkelt båt? Det var vel ikke akkurat Christian Radich som lå der? Må innrømme at jeg stusset på dette jeg også. En forklaring er kanskje at den, såvidt jeg forstår, ikke lå i en bås med fortøyning på begge sider. Den lå på utsiden av den ytterste båsen, fortøyd kun på babord side - og med stort vindfang i båten ble alt presset lagt på en enkelt utligger. Slik sett ville antagelig situasjonen vært den samme om det var en stor motorbåt som hadde ligget der. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Frivakten Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Ganske hektisk situasjon iflg. redningsskøyta Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Astor Svart 2.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Du veit jo det at i enkelte miljøer vil nærmeste seilbåt alltid få skylda. Heretter er det vel riktig å omtale en seilbåt for ......båt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Herman Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Det er ikke så viktig om det var en seil- eller motorbåt som lå ytterst på brygga. En stor motorbåt har da godt med vindfang den også, så der er det vel dødt løp. Det jeg stusser på er at en enkelt båt nærmest blir tillagt all skyld. Selv om det forholder seg slik som ter-av antyder, vil jo ikke dette påvirke integriteten til hele brygga. Vel, det er forsåvidt lite poeng i å synse og tro om dette. Jeg var ikke der, og vet ikke mer enn det som står i avisen. Men det hadde vært artig å fått en forklaring fra en som faktisk så det med egne øyne. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Anonym Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 (min utheving) Tider endrer seg. Såvidt jeg vet bor Anonym fortiden ombord, så han har vel rimelig kontroll på hvordan ståa er ombord. Ikke bare bor jeg ombord, men jeg jobber ikke så veldig mye heller.. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 stadfestet at det var en minimal overflateskade i gelcoat på babord side. Verkstedet fikser det. Tok foto men er knapt synlig. Båten din ligger fortsatt ved brygga så jeg i dag. Tok en tur ut for å se på skaden. Du har nok vært heldig ja. Skaden var ikke stor. Burde ikke være noe problem å fikse den der slik at det ikke blir synlig. Ellers så alt bra ut der. . Det var den omtalte seilbåten også - og jeg tror ikke det var den Bavaria 32 som sto omtalt ved eiers navn. Den aktuelle seilbåten var nok større. Det var helt klart ikke den omtalte 32-foteren som hadde forårsaket trøbbelet nei. Den Bav'en som lå foran MorMajor var ganske mye større. Minst 40 fot, kanskje mere. Det stod ikke noe mål på den. Men den hadde fått større skader så jeg. Var ganske oppskrapet i og under vannlinjen rundt baugen. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Mandag er det to uker siden jeg kjørte MorMajor bort for opptak. Hadde jeg visst at det skulle ta så lang tid hadde jeg blitt i hjemmehavna! Men i forrige uke sa de fredag, senest mandag...... Så vi får se om de får den opp i morgen. Fotstår at det var Redningsselskapet som sørget for å flytte de fire største båtene bort fra brygga den dramatiske natten. Har sendt dem en takk for innsatsen. Det kunne gått så mye verre! (Min takk til Redningsselskapet førte forøvrig til at de sjekket ut hjemmesiden - og ba om å få bruke videosnutten fra assistansen etter motorstoppen tidligere i høst. Jeg sa ok. De både fortjener det og trenger litt positiv feedback. ) mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Skipper Worse Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Jeg sa ok. De både fortjener det og trenger litt positiv feedback Godt gjort. Det står det respekt av. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.