Jump to content

Noen sommerbilder.....

Al-Tec

Recommended Posts

Ja her hadde dere det bra

...

Dette var sjefsplassen det gitt! :cool: Ikke rart vi valgte å bli en ekstra dag der. Må innrømme at det var en av de lokale dagsturister som tipset om plassen da. Vi lå egentlig på den andre siden av holmen, men jeg tok en tur opp på toppen for å få litt oversikt, siden det blåste en del der vi lå. Der traff jeg et par som pekte på denne plassen og sa at vi godt kunne ligge der. Og da var ikke jeg sen om å flytte båten.

og utrolig at dere kjente oss igjen der vi kom tøffende forbi med jolla vår.

Tusen takk for en hyggelig prat i skumringstimen.

Mannskapet på Quantum

He-he. Det hender at jeg er litt observant også. :wink: Og dere passerte jo rett ved siden av oss, så det var lett å se hvem som kom.

Alltid hyggelig å slå av en prat. Så en takk til dere også.

Hilsen mannskapet på Isabella :smiley:

Ja det er nok ei jente ja og hun trives på sjøen sammen med pappa :smiley:

Her ser vi henne fire år senere. Tonnasjen har gått (noe) opp og selv har hun kommet noe høyere på strå.......

Bildet er fra gjestehavna i Mandal Juli 2006.

Sommer_076.jpg

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Har en datter på 11, og hun tar på seilhanskene når hun kommer ombord. Hun spurte pent om

kunne få det. Vi trenger ikke seile engang, men hanskene skal på.

Akkurat nå lurer hun på hvor kaninen skal være ombord. Men den skal ikke ombord, da trenger vi

egen skipselektrikker. :lol:

Vi sees!

Morsomme bilder med den lille gutten i jolla. Her ble det knipset på riktig tidspunkt.

Nå er det bare minnene igjen. Båten ligger kald og fuktig under presseningen og ser ikke særlig innbydende ut.

Her forlater vi norskelandet og begir oss mot svenskekysten. Ferien har akkurat begynt og forventningene er store

Jentene har inntatt normalstillingen og Hvaler forsvinner snart i horisonten. Ikke en sky på himmelen og en svak s/v bris virker bare avkjølende. Skipperen ombord har staket ut kursen og nipper til en iskald farris. Den perfekte sommeridyll

dsc002118rc.jpg

Akkurat nå lurer hun på hvor kaninen skal være ombord. Men den skal ikke ombord, da trenger vi

egen skipselektrikker. :lol:

Har hatt kanin med på tur flere ganger vi! :wink: Men da er den naturligvis i reiseburet sitt, frittgående gnagere i båt er ikke noe særlig!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 3 uker senere...

Apropos bilder gutter og jenter...

En ting som er mangelvare i mine album (dvs på min harddisk) er bilder av båten underveis - fortrinnsvis under seil. Da mener jeg bilder av hele båten - tatt fra en annen båt eller fra land.

Synes jeg er ganske flink til å huske dette når jeg treffer kjente på fjorden, og de er alltid glade for å få tilsendt bildene. Andre husker imidlertid aldri å ta bilde av min...

Så - en oppfordring: Ser du en båt med båtplassen vimpel, ta et portrettbilde (eller helst fler) - så kan vi poste dem her og (endelig) nyte synet :smiley:

S/Y Surprise

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...