Guest Gjest Startet 1.November.2006 Link til dette innlegget Startet 1.November.2006 Legger ved internettadressen til arbeiderpartiets stortingsgruppe slik at alle som vil kan kontakte dem dirrekte. http://epos.stortinget.no/HenvPrMail.aspx?...ingstype=Gruppe Båtfolk! Vær aktiv å si deres mening. Hilsen snekkeeier fra Tromsø Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) Her er mitt forslag som jeg har sendt til stortingsgruppa: Hva med å isteden innføre en differensiert engangsavgift/årsavgift basert på båtstørrelse ??? I bilverden er en bil mellom 4 og 5 meter lang og forbruket varierer ikke så enormt (som i båtverdenen) mellom forskjellige biltyper. CO2-avgiften bidrar vel dessuten til at biler med virkelig store motorer må betale en høyere engangsavgift. Så de ærede byråkrater kan gjerne finne ut hvilken båtstørrelse som skal være "normen" for en familiebåt som også kan benyttes til overnatting. Deretter legge på en eller annen form for avgift på båter som er vesentlig mye større enn dette, isteden for å skjære alle over en kam og legge på dieselavgiften som rammer oss med lavere årsinntekt enn det man kanskje gjerne forbinder med fritidsbåteiere. Vi er faktisk mange som forsaker mye annet til fordel for båtlivet. Selv har jeg f.eks. kun vært på sydenferie 1 gang i mitt voksne liv. PS! Jeg har en båt på 27 fot som jeg anser som tilstrekkelig for en mindre gjennomsnittsfamilie. Jeg har ikke behov for (eller råd til) noen båt over 30 fot så derfor er jeg ikke like solidarisk med eierne av 35-65 foterne som kanskje mest er målgruppen for dette avgiftsforslaget ? For min del vil en økt avgift koste meg mer enn en halv månedslønn i økt drivstoffkostnad pr. sesong, selv med moderat bruk. Dette syns jeg ikke er helt rettferdig. Redigert 1.November.2006 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hydrox Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Joda, det er sikkert luddi å legge fram idèer til avgifter for dem. På den måten ender vi bare opp med avgift på diesel og årsavgift i tillegg. Eller at det blir årsavgift først og avgift på diesel året etter. Ikke gi dem idèer. Tenk litt på dem som har 4 unger og kansje en hund. Da blir 30 foteren fort knapp og man trenger en større båt. Ergo, en slik årsavgift som du foreslår vil ramme dem som virkelig trenger en større båt. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 (redigert) Nuhvel... alt er jo en prioritering. Noen prioriterer mange unger og/eller hunder. Da må det jo ha sin pris Forøvrig så setter jeg min lit til at Siv rydder opp i dette evt. tullet etterhvert Redigert 3.November.2006 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Forøvrig så setter jeg min lit til at Siv rydder opp i dette evt. tullet etterhvert Du skal ikke være så sikker på det. Det første H gjorde i regjering var å øke firmabilskatten med 1 mrd kroner Det skjer noe med partiene når de kommer i posisjon. Se bare på SV som satte ned toppskattene i fjor Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Jeg og har et lite håp om at noen der inne faktisk skal innse hva dette egentlig vil bety for mange. Og skal denne uretten faktisk bli rettferdig så burde kansje bensin til båter også gå opp ca 50%. Da ville vi som har disel i båtene faktisk ha noe igjen for å kjøpe en dyrere maskin og vi ville unngå et fryktet verditap på båtene våre. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Gjest Svart 16.November.2006 Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Tilbake til traktorbensin! Dengang vi hadde denne form for avgiftskultur fikk vi nye veier og snøryddige forhold om vinteren. M.V.H Ola Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.