Jump to content

hilsen fra nord.

fiskern

Recommended Posts

Har ligget å fisket kveite i høst.Det har vært bra fiske, har fått 26 stk,snittvekt 35 kg.Største er 54 kg,dette er sløyd uten hode. :lol: ingenting å si på haillet..........Har forresten byttet båt.Har kjøpt meg en Libra 29 kombi,150 hk ford sabb.Skal prøve å laste opp noen bilder.God helg til alle båtentusiaster der ute. :cheers: Beklager får ikke til å gjøre bildene mindre,ikke reser på data.

haillet..........

Trur nu bærre sånn passelig på dæ!!! :wink:

Å si ikke det er haillet godt nok så

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hei igjen.Har fisket med garn fra 40meter til ca 300meter.Har også hatt kveitevad(line)på ca 400meter.Prisen på kveite på østlandet er jo helt ville,vi får kr 62 pr kilo,så det må jo være noen som tjener penger.......... Ang haillet sier kona at det må være noen annen,for det er definitivt ikke hos henne :blush: Skjønner ikke helt hva hun mener.............

.lykke til :wink:

takk for det

etter å ha sett litt på kartet er 400 meter ihvertfall uaktuelt for meg. Da må jeg gå 3 timer rett til havs. Jeg skal høre med noen gamlinger hvor det er sandbunn, og sette på rundt 70+ meter innasjærs. det blir ikke så mange andre muligheter.

for ett par år siden prøvde jeg å sette vad, men fikk bare brosme. Tror jeg satte i tareskogen også. Jeg egnet med makrell, vet ikke om det er rette sorten. sild eller småsei er muligens bedre.

Har en bror som driver som yrkesfisker og for tiden er det kveitgarnan som settes.

Han m.fl hevder at kveita forekommer mest der hvor bunnforholdene er bratte (flåg) og i kuperte områder!!

Flyndra derimot foretrekker sandbunn og ikke for dypt (10-50m)

Brosme med nogenlunde størrelse på er oftest på leirgrunn på ca. 150 m og nedover!

:fishing:

Hei igjen er akkurat kommet på land,4kveiter idag,brukbart.Garnene setter vi her utenfor Troms i bakker,brattere des bedre.Vaden setter vi på dypet,nesten flat bunn,ca 3-400meter nå på senhøsten.Vi bruker sild til agn.Sandbunn er på sommeren etter litt mindre kveite.Dybde 30-100meter.Tror det er endel lokale variasjoner i hvordan man fisker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...