fiskern Startet 2.November.2006 Del på Facebook Startet 2.November.2006 Har ligget å fisket kveite i høst.Det har vært bra fiske, har fått 26 stk,snittvekt 35 kg.Største er 54 kg,dette er sløyd uten hode. ingenting å si på haillet..........Har forresten byttet båt.Har kjøpt meg en Libra 29 kombi,150 hk ford sabb.Skal prøve å laste opp noen bilder.God helg til alle båtentusiaster der ute. Beklager får ikke til å gjøre bildene mindre,ikke reser på data. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Trur nu bærre sånn passelig på dæ!!! Kunne vært artig å få se bilde av storkveita i "kvitauet" !!! Men skjønna at det ikke er noe særlig å komprimere ei storkveite på 54 kg til ei småkveite!!!! Gratulerer me nybåten forresten! Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Har du SOLGT mørebasen!! :nono: Men Libraen er fin den, liker best den som er med tverr hekk, ligger en slik her på Randaberg, hadde jeg hatt råd så ville jeg vurdert den... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 haillet.......... Trur nu bærre sånn passelig på dæ!!! Å si ikke det er haillet godt nok så Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
avsluttet Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 det skal vist ha vært bra med kveite i år. hvor dypt fisket du nå i høst? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Hei . Savner kveite til middag pga Oslo butikk selger kveite over 150 kr pr kg At-le Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Har aldri prøvd det, men har kjøpt inn utstyr til å lage ei kveitevad. Noen som har tips om hvilken dybde som gir størst sjans nå og framover mot jul? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
fiskern Svart 2.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2006 Hei igjen.Har fisket med garn fra 40meter til ca 300meter.Har også hatt kveitevad(line)på ca 400meter.Prisen på kveite på østlandet er jo helt ville,vi får kr 62 pr kilo,så det må jo være noen som tjener penger.......... Ang haillet sier kona at det må være noen annen,for det er definitivt ikke hos henne Skjønner ikke helt hva hun mener............. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Prisen på kveite på østlandet er jo helt ville,vi får kr 62 pr kilo,så det må jo være noen som tjener penger.......... At-le Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 2.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2006 På sommeren bruke vi å ha vaden grundt,ca30-100meter,helst på sandbunn.Nå på høsten/vinteren fisker vi dypere,300-400meter her får vi endel større kveite.På sommaren er det små kveite,ca8-20kg.Håper dette var til hjelp.Ps vi har 10 favner mellom anglene,og egner mens vi setter ut vaden. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 jeg har en kveitevad liggende, lurer på om det er lov å sette kveitevad etter 20.des? loven sier det ikke er lov med noe annet enn "krok" i fredningstiden. Kan kveitevad regnes som "kroker"? Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 2.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2006 Fredningen gjelder garn,mener det er lov å fiske med vad hele året.Det var et forbud i fjor,men det er opphevet.For sikkerhetsskyld sjekk med almanakken,eller hos fiskeridepartemanget.lykke til Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 2.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2006 (redigert) Måtte få sønnen min å hjelpe meg å forminske bildene,er vel litt treg ang data Redigert 2.November.2006 av fiskern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Flotte fisker!!! Stort og gjevt lasterom, er bildene tatt ombord i Libra'en? Bra den flabben du har liggende der også!!! Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 2.November.2006 Del på Facebook Svart 2.November.2006 Fisken kommer sikert til og bli dyrere for Havet blir vist tomt om 50 år i flg. tidsskriftet Science http://www.nettavisen.no/verden/article791663.ece Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 3.November.2006 Del på Facebook Svart 3.November.2006 Flotte kveiter og jaggu var det en Bergenser der også 400 meter dybde blir i det tøffeste laget, når jeg må bruke håndmakt De kveitemean jeg har ligger på mellom 30 til 70 meter. Mener du at det er for sent på året til å prøve denne dybden nå? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
avsluttet Svart 3.November.2006 Del på Facebook Svart 3.November.2006 .lykke til takk for det etter å ha sett litt på kartet er 400 meter ihvertfall uaktuelt for meg. Da må jeg gå 3 timer rett til havs. Jeg skal høre med noen gamlinger hvor det er sandbunn, og sette på rundt 70+ meter innasjærs. det blir ikke så mange andre muligheter. for ett par år siden prøvde jeg å sette vad, men fikk bare brosme. Tror jeg satte i tareskogen også. Jeg egnet med makrell, vet ikke om det er rette sorten. sild eller småsei er muligens bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 3.November.2006 Del på Facebook Svart 3.November.2006 Hei Hvem selger garn/ line for sjøfiske i østlandsområdet? Hørt at det er en forretning i Fredrikstad men finner ikke noe på nettet. Reidar Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 3.November.2006 Del på Facebook Svart 3.November.2006 Har en bror som driver som yrkesfisker og for tiden er det kveitgarnan som settes. Han m.fl hevder at kveita forekommer mest der hvor bunnforholdene er bratte (flåg) og i kuperte områder!! Flyndra derimot foretrekker sandbunn og ikke for dypt (10-50m) Brosme med nogenlunde størrelse på er oftest på leirgrunn på ca. 150 m og nedover! Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 3.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2006 Hei igjen er akkurat kommet på land,4kveiter idag,brukbart.Garnene setter vi her utenfor Troms i bakker,brattere des bedre.Vaden setter vi på dypet,nesten flat bunn,ca 3-400meter nå på senhøsten.Vi bruker sild til agn.Sandbunn er på sommeren etter litt mindre kveite.Dybde 30-100meter.Tror det er endel lokale variasjoner i hvordan man fisker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.