Jump to content

Periodisk feil med instrumenter på min N-West 900

jili

Recommended Posts

:confused: Hei

Jeg sliter litt med instrumentbelysningen og visningene av nivåene til instrumentene i min Nord West 900 86mod,

ved aktivisering av bryter for instrumentbelysningen går viserene opp til maks nivå

sjekket strøm frem til bryter,alt ok

Instrumentene viser rett nivå i noen dager og så er feilen tilbake!!!!

Noen som har tips??

Er ny i båtverden så erfaringene med og lete etter denne type feil er ikke all verden

Skorgenes 350

Hadde en slik feil for mange år siden hvor alt stod i peak en stund for så å vikre noen dager. Fant tilslutt ut at jeg måtte legge opp en ny jording (minus) fra motoren og til instrumentbordet, da var plutselig alle instrumentene igjen ok..... fant igrunnen aldri ut hvor det var dårlig kontakt..... Ikke at jeg brydde meg noe særlig heller, etter det virket igjen :lol:

Heisan

Takk for svarene,

Ved nærmere undersøkelse var plastmutteren som holder fast kabelstokken til sikringsboksen på motoren,delvis tørket opp og sprukket slik at det ikke var full kontakt hele Tiden,jeg oppdaget dette ved en tilfeldighet,så nå er det store spørsmål....hvor i allverden får man kjøpt en slik mutter

skal prøve de lokale heltene på båtutstyr her i Harstad,det er ståa nå Lørdags morgen,er på vei i båten for og sjekke at status fra i går kveld, håper den er like positiv som da jeg forlot båten

da virket alle instrumenten :cheers:

Redigert av Nord West 900 (see edit history)

Skorgenes 350

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...