jili Startet 2.November.2006 Link til dette innlegget Startet 2.November.2006 Hei Jeg sliter litt med instrumentbelysningen og visningene av nivåene til instrumentene i min Nord West 900 86mod, ved aktivisering av bryter for instrumentbelysningen går viserene opp til maks nivå sjekket strøm frem til bryter,alt ok Instrumentene viser rett nivå i noen dager og så er feilen tilbake!!!! Noen som har tips?? Er ny i båtverden så erfaringene med og lete etter denne type feil er ikke all verden Sitér dette innlegget Skorgenes 350 Link to post
Gudrun Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Hadde en slik feil for mange år siden hvor alt stod i peak en stund for så å vikre noen dager. Fant tilslutt ut at jeg måtte legge opp en ny jording (minus) fra motoren og til instrumentbordet, da var plutselig alle instrumentene igjen ok..... fant igrunnen aldri ut hvor det var dårlig kontakt..... Ikke at jeg brydde meg noe særlig heller, etter det virket igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Hadde lignende problem med mine gamle vdo instrumenter virket av og til, var en bryter som var tæret sundt. Skiftet den, samt ryddet litt i løse ledninger og vips så var alt normalt! Sitér dette innlegget Link to post
Jaliza Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Har hatt samme problem med min NW900. Legg opp ny jording, så tenker jeg du er kvitt problemet J Sitér dette innlegget Link to post
jili Svart 4.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 (redigert) Heisan Takk for svarene, Ved nærmere undersøkelse var plastmutteren som holder fast kabelstokken til sikringsboksen på motoren,delvis tørket opp og sprukket slik at det ikke var full kontakt hele Tiden,jeg oppdaget dette ved en tilfeldighet,så nå er det store spørsmål....hvor i allverden får man kjøpt en slik mutter skal prøve de lokale heltene på båtutstyr her i Harstad,det er ståa nå Lørdags morgen,er på vei i båten for og sjekke at status fra i går kveld, håper den er like positiv som da jeg forlot båten da virket alle instrumenten Redigert 4.November.2006 av Nord West 900 (see edit history) Sitér dette innlegget Skorgenes 350 Link to post
Haba Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Hei. Som andre har sagt, sjekk alle jordinger og minusledninger særlig under instrumentbordet og i sikringsboksene for irr og dårlig kontakt og du finner feilen. hilsen Haba Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.