Jump to content

Bravo 2 drev, lekkasje i akterspeilet.

Aase

Recommended Posts

Hei, og velkommen til forumet!

Ikke for å svartmale med en gang, det kan hende at jeg har misforstått, og da er det ikke sikkert at det er så galt.

Men hvis du mener at det drypper inn i båten der hvor drivakselen kommer gjennom fra drevet, ville jeg blitt bekymret. Det kan tyde på en lekkasje i belgen, og da bør båten på land for en sjekk snarest mulig. Det skal ikke komme vann inn den veien uansett om du har smurt lageret eller ei.

Drevet bør av, for å konstatere hvor lekkasjen er. Hvor lenge er det siden knutebelgen ble skiftet, forresten? Var det mye skjell og rur på den når båten var oppe? Hadde du av drevet da?

Jeg hadde samme problem på ett Alfa one drev, og da var det belgen rundt gearwiren som lakk. Ta med deg et speil og en kraftig lommelykt og prøv å lokalisere lekkasjen før du tar opp båten.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Hadde samme problemet som du.

Jeg byttet min i sommer.Det er en del arbeide.Drevet må av.

Det som hente for meg var at når jeg hadde fått bytten belgen og skulle montere girvaieren på plass så røk feste til til girvaieren.Enden som sitter fastskrud ute på drevet(messing).

Sjekk festet til girvaieren ute på drevert.Min er fra 94.Den nye girvaieren er forsterket.Klipp av vaieren bak messingen. Tape den nye vaieren til den gamle og dra forsiktig igjenom.Husk å tre på belgen først.(bruk såpe så glir den lett). Over enden som sitter inne på motoren Den får du bare på ved og demontere vaieren.Hvis girvaieren er ok så husk og fest et tau til vaieren når du drar den ut.Da er det lettere og montere den.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...