Aase Startet 2.November.2006 Link til dette innlegget Startet 2.November.2006 Oppdaget nylig at det drypper vann inn i bunn av drevet. Hadde oppe båten for skifting av anoder og smurte da samtidig hekkplatelagert. Så nå har det begynt å dryppe. Noen som har peiling hvorfor, om det kan noen sammenheng med smøringen? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Hei, og velkommen til forumet! Ikke for å svartmale med en gang, det kan hende at jeg har misforstått, og da er det ikke sikkert at det er så galt. Men hvis du mener at det drypper inn i båten der hvor drivakselen kommer gjennom fra drevet, ville jeg blitt bekymret. Det kan tyde på en lekkasje i belgen, og da bør båten på land for en sjekk snarest mulig. Det skal ikke komme vann inn den veien uansett om du har smurt lageret eller ei. Drevet bør av, for å konstatere hvor lekkasjen er. Hvor lenge er det siden knutebelgen ble skiftet, forresten? Var det mye skjell og rur på den når båten var oppe? Hadde du av drevet da? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Det "vanlige" lekkasjestedet på Bravo drev er ved girvaieren. Sjekk om denne er våt der den kommer inn i båten(styrbord side) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
HomerSimpson Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Jeg hadde samme problem på ett Alfa one drev, og da var det belgen rundt gearwiren som lakk. Ta med deg et speil og en kraftig lommelykt og prøv å lokalisere lekkasjen før du tar opp båten. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Aase Svart 4.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Takker for tilbakemeldingene. Har vært i kontakt med firmaet som installerte motor og drev. de skulle se på dette til uka. Motor og drev ble installert august 2005 så jeg har garanti på installasjonen. Så vi får vente å se hva de finner ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Jeg har også hatt lekkasje i forbindelse med gearwire. Nesten umulig å se hvor vannet kommer fra på innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
boort Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Hadde samme problemet som du. Jeg byttet min i sommer.Det er en del arbeide.Drevet må av. Det som hente for meg var at når jeg hadde fått bytten belgen og skulle montere girvaieren på plass så røk feste til til girvaieren.Enden som sitter fastskrud ute på drevet(messing). Sjekk festet til girvaieren ute på drevert.Min er fra 94.Den nye girvaieren er forsterket.Klipp av vaieren bak messingen. Tape den nye vaieren til den gamle og dra forsiktig igjenom.Husk å tre på belgen først.(bruk såpe så glir den lett). Over enden som sitter inne på motoren Den får du bare på ved og demontere vaieren.Hvis girvaieren er ok så husk og fest et tau til vaieren når du drar den ut.Da er det lettere og montere den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.