Jump to content

Turtelleren fusker...

Amalie

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt en Marex Suncruiser med VP AQD40A.

Turtelleren er ikke god. Når jeg starter motoren går den tilsynelatende riktig. Men etter litt kjøring begynner den å vise ujevnt. Hopper liksom opp og ned-

Jeg vet ikke om det er giver, instrument eller andre ting. Noen tips om hvordan jeg kan finne årsaken?

_

Når jeg starter motoren går den tilsynelatende riktig. Men etter litt kjøring begynner den å vise ujevnt. Hopper liksom opp og ned-

Jeg vet ikke om det er giver, instrument eller andre ting. Noen tips om hvordan jeg kan finne årsaken?

Det samme problemet hadde eg på min aqad 30 motor, fungerte fint da motor og båt var kald etter litt kjøring begynte nåla og vise ujevnt. Eg trodde lenge det var kontakten på giveren som var problemet men da eg har to motorer prøvde eg å bytte om selve klokkene, fant da ut at det var selve viseren i klokka som faktisk hang seg opp i glaset på klokka, her var det kun å bøye litt på viseren og problemet var løst.

Kilerem er OK. Giveren sitter på registerdeksel, Tror det er samme aksling som impeller og drivstoffpumpe. Skal sjekke kontaktene.

Men er det noen måte å sjekke instrument eller giver på? Jeg har konservert motoren, så det hadde vært en fordel om jeg slipper å gjøre det igjen.

/Knut Arne

_

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...