Jump to content

Småbåtregisteret på nettet?

pips

Recommended Posts

Og min erfaring er at de skal ha navnet på alle eierene av båten for å registrere den. Den jobben gidder jeg ikke ta. Båten min er fra 89 og det sier seg selv at det kan bli vanskelig å spore opp slik dokumentasjon. Resultatet er at båten min er uten registrering... Det skulle da virkelig holde med kontrakten mellom meg og selgeren..!!!!

Redigert av Hydrox (see edit history)
Og min erfaring er at de skal ha navnet på alle eierene av båten for å registrere den. Den jobben gidder jeg ikke ta. Båten min er fra 89 og det sier seg selv at det kan bli vanskelig å spore opp slik dokumentasjon. Resultatet er at båten min er uten registrering... Det skulle da virkelig holde med kontrakten mellom meg og selgeren..!!!!

Det holder med båtkort eller utskrifter fra forsikringsselskapet eller et eller annet som beviser at selgeren er eieren, og ikke en tyv. De ferreste av oss har vell lyst til å bli heler?

Dersom du kjøper båten hos en forhander/båtmegler trenger du bare stempel derfra..

Har kranget mye med redningsselskapet om dette og har lest reglemanget flere ganger, og avslørte dem for å ikke følge det selv. Det verste er jo de nye svære fæle registreringsnummerene med masse reklame på! :headbang:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

.........som du kan klippe bort

Ja, det har jeg gjort på to båter, men det budre ikke være nødvendig. De gamle hadde også refleks bakgrunn som gjorde at du kunne lese nummeren når det er mørkt, spesielt derson du lyser med lykt.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...