Suzuki Startet 4.November.2006 Link til dette innlegget Startet 4.November.2006 noen som har tips til en flott topplanterne ( også kalt motorgangslanterne ) til min 9,2m lange seilbåt ? Må ikke forveksles med ANKERLANTERNE som sitter i toppen av masta, for ikke å snakke om TRICOLOUR som også sitter i mastetoppen. ( debatten om rett navn og rett bruk av vedkommende lanterne kan vi la ligge i denne tråden håper jeg... ) Har hørt rykter om at båten min er utstyrt med såkalta ALFALANTERNER, hva nå dette er for noe. Hørs sikkert flottere ut enn det er, synes de ser helt vanlige ut. Ønsker dog en utgave i metall, og ikke plastsøppel. I samme anledning etterlyser jeg også dekksbelysning i en dugandes kvalitet, i metall. Hellst for montering foran på masta, men alternativer til å sette på salingene er vel også aktuelle ? Standardtypen i plast ( HELLA ? ) som alle AWB er utstyrt med, er sikkert vel & bra, men passer ikke veldig godt på en aldrende klassiker. Blir rett og slett klassiker-mordforsøk. Anyone ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Hadde en sånn en på den forrige båten. Montert under nedre saling. Fin den, men greier du å svirre et fall rundt denne er hundre og ett ute Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Suzuki Svart 4.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 hmm - synes liksom den der ser ytterst klumpete og uelegant ut. Så for meg noe i denne gata,men i dugandes metallkvalitet, samt tilstrekkelig kapsling.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Nefertiti Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Lopolight Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Veldig fine de Lopolight`ene,men de kan neppe kalles "klassiske" i utførelsen sin.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
paxo Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 http://www.maritim.no/product.aspx?id=1980...upkey=006002073 Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Står at den Alfalanterna bare er for båter inntil 7m. Andre steder står det inntil 12m. Er det ulike utgaver ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 De så jo fine ut? Ville undersøkt nærmere med maritim. Det ville vært rart hvis det ikke fantes tilsvarende til båt over 7 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.