Jump to content

Endelig ny motor til Hanto,n

Kotnes

Recommended Posts

Må bare spre min egen glede over alle andre her. Igår bestilte jeg en ny Vetus 42 HK hos Tekno Maskin og hentet den i dag hos William Knutsen A/S på Skedsmo. Nå står den gul og fin ute i verkstedet mitt og bare venter på helg for da blir den løftet inn i båten. Kansje det blir sjøsetting en gang til i år bare for å prøve godmotoren. Takker til alle involverte for KJEMPESERVICE og utrolig rask ekspedering. Hilsen en lykkelig mann som valgte motor fremfor ny inngangsdør og sofa. Med full support fra den andre siden av dobbeltsenga.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Hvordan motor har du kastet ut da???

mvh

Barsk 1 :lol:

Solgte den som satt der. Det var en 33 HK Yanmar. Meget god motor men jeg ville ha ferskvannskjøling og litt mere krefter. Dessuten får jeg en sylinder til og får merkbart mindre vibrasjoner. Skal også legge inn defroster og varmtvann og da er det et møst med ferskvannskjøling.

:lol: Kjempegøy, Kotnes!

Helt riktig prioritering,  :cheers: spør du meg!

En 4 syl. Vetus 42 hk vil selvfølgelig gir mer glede og jevnere gange enn din gamle 3-syl. Yanmar. :blush:

Lykke til med monteringen!

Hilsen,

Walter_S

misunnnelse, misunnelse......... :lol: .....vik fra meg!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Pusset opp motorrommet i våres men tar det en gang til så blir det enda bedre. Motoren kostet noenogåtti lapper, men det er den verdt. Startet den idag stående på en pall i verkstedet mitt. Slo i gang på første slag. Har nok vært startet på fabrikk for jeg behøvde ikke lufte dieseltilførsel. Timeteller sto på 30 minutter. Har bestemt meg for å sette inn motoren til våren når det blir varmere i været. Rygger båten inn i verkstedet og bruker talje som henger fra taket. Tror det er bedre enn å bruke sekkeløft og traktor. Dessuten så skrur jeg moped i verkstedet nå. Guttungen sin er ferdig men jeg har fått tak i en Suzuki 50 Chopper som jeg skal bruke til og fra brygga. Apropos moped. Fikk høre i en motorsykkelbutikk idag at det ligger forslag inne at det skal bli lov å kjøre to personer på moped. Toppfarten skal også økes på alle 50 kubikkere. Andre som har hørt noe om dette ?

Hej Kotnes,  :yesnod:  da blir det vattenskider till sommarn!!!!! :crazy:

lurer på om du samtidigt monterer in en sån her?  det er något jag går o lurer på,

om det er värt pengarna o om det blir så mycket bettre, någon

annen får gärna svare oxo, noen som eftermonterat, om det blir stor skillnad?

Venter til jeg har prøvd med vanlig klemflens. Det ser veldig flott ut, men er det verdt pengene ?

Apropos moped. Fikk høre i en motorsykkelbutikk idag at det ligger forslag inne at det skal bli lov å kjøre to personer på moped. Toppfarten skal også økes på alle 50 kubikkere. Andre som har hørt noe om dette ?

Jeg vet det jobbes med et forslag om at to skal kunne sitte på moped, men det blir nok noen restriksjoner her. Tillatt nyttevekt må ikke overskrides.Siden nyttevekten på en moped knapt nok rekker til en skikkelig mann ( med egenvekt på 0,1 tonn) så blir det vel ikke mye igjen til en passasjer. Dette er noe som norske mydigheter motvillig må svelge på grunn av Eøs avtalen. Dette med at toppfarten skal økes kjenner jeg ikke til, men skal sjekke litt rundt på nettet om dette. Pr. idag er det vel 45 km/h som hjelder som max hastighet.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg vet det jobbes med et forslag om at to skal kunne sitte på moped, men det blir nok noen restriksjoner her. Tillatt nyttevekt må ikke overskrides.Siden nyttevekten på en moped knapt nok rekker til en skikkelig mann ( med egenvekt på 0,1 tonn) så blir det vel ikke mye igjen til en passasjer. Dette er noe som norske mydigheter motvillig må svelge på grunn av Eøs avtalen. Dette med at toppfarten skal økes kjenner jeg ikke til, men skal sjekke litt rundt på nettet om dette. Pr. idag er det vel 45 km/h som hjelder som max hastighet.

Nå har min eldste sønn nettopp rundet det magiske tall 16 og du kan tro at det var mye moped det siste året. På et av besøkene hos forhandlere ble også dette tatt opp og svaret var at denne saken allerede er lagt død, ikke minst pga forsikringsaspektet.

Ikke spør meg om detaljer, jeg bare gjentar...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...