Jump to content

Hvilke anoder tæres først - Bravo III drev

SF

Recommended Posts

Hei,

På båten jeg kjøpte i høst skulle anodene vært byttet. Jeg fikk ikke tid til det ved levering (båten kom på bil) og båten ligger nå på sjøen og vil bli liggende hele vinteren.

Det jeg lurer på er om jeg skal ta en rask tur på slipp nå eller vente til mars. Anodene på sylindrene til power-trim er lett synlige og har en del sink igjen og kan ligge noen måneder til på sjøen. Hva med de andre som ikke er så lett synlige. Har dere erfaring med hvilke anoder som normalt er mest tært ved bytte? Kan jeg anta at om dem på sylindrene er ok så er også de andre det?

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

OK, må kanskje få båten opp fort som f........... den store hesteskoen ligger vell under transom? Kan det være mulig å inspisere med et speil montert på en stang?

Nå, nå, normalt er vel dette ikke noe som brenner. Noen uker fra eller til spiller sikkert ingen rolle. Vel og merke så lenge det elektriske anlegget er i orden.

På mitt bravo 3 drev er det zinken på sylindre som gir opp først. Deretter hesteskoen oppå kavitasjons plata i bakant. Men den nr har sjelden vert noe problem. Den ligger nermest propellene. Under kavitasjonsplata.

Selv om der er litt zink igjen er det greit å skifte.. Tilt opp drevet og ta på en våt drakt og hopp uti.. hehe.. er ikke sååååå kalt nå..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Jeg må innrømme at jeg ikke har greie på bravo drev. Det har liksom vært volvo drev jeg har holdt på med. Nå når jeg vet hvor jeg skal se så får jeg sjekke hvordan det står til med anodene. Hadde ikke tenkt å bade med det første :wink: så skifte mens båten er på sjøen blir ikke aktuellt.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...