Jump to content

Hvilke anoder tæres først - Bravo III drev


SF

Recommended Posts

Hei,

 

På båten jeg kjøpte i høst skulle anodene vært byttet. Jeg fikk ikke tid til det ved levering (båten kom på bil) og båten ligger nå på sjøen og vil bli liggende hele vinteren.

 

Det jeg lurer på er om jeg skal ta en rask tur på slipp nå eller vente til mars. Anodene på sylindrene til power-trim er lett synlige og har en del sink igjen og kan ligge noen måneder til på sjøen. Hva med de andre som ikke er så lett synlige. Har dere erfaring med hvilke anoder som normalt er mest tært ved bytte? Kan jeg anta at om dem på sylindrene er ok så er også de andre det?

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

På mitt bravo 3 drev er det zinken på sylindre som gir opp først. Deretter hesteskoen oppå kavitasjons plata i bakant. Men den nr har sjelden vert noe problem. Den ligger nermest propellene. Under kavitasjonsplata.

 

Selv om der er litt zink igjen er det greit å skifte.. Tilt opp drevet og ta på en våt drakt og hopp uti.. hehe.. er ikke sååååå kalt nå..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...