Jump to content

Snakk om idioter - nødalarm var spøk

saga

Recommended Posts

På nyhetene i radioen var det snakk om "bøter" i millionklassen for denne saken.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Tja, vet ikke hva som er misforståelsen her.... men jeg kjenner kun saken fra Dagbladet.

Nordmannen ringte sin samboer og sa de var kommet ut for dårlig vær, og at de var fem timer unna Haugesund etter å ha dradd fra Egersund. Han fortalte at en hadde falt over bord, sier Mikael Ross, politisjef ved Lysekil politi.

Samboeren skal ha hørt en annen rope i bakgrunnen "Sleng ut livbøyen". Det var 25-30s/m vind i området og 7-8 meter høye bølger.

Hun kontaktet deretter redningstjenesten, som sendte ut to helikopter, to kystvaktskip og en redningskrysser. Etterhvert ble også et Orion overvåkningsfly fra forsvaret satt inn i letingen.

Hvis det er noen som misforstådt noe her, så er det han som ringer sin samboer med denne bløffen, mens han fredeles ligger for havn i Sverige. Av hvilken grunn han gjør dette skal jeg ikke spekulere i, men man gjør seg jo noen tanker...

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det er ikke luringene selv som har slått alarm men de pårørende.

En bør jo kunne tenke seg frem til at kansje de berørte kunne komme til å slå alarm? Det håper og tror jeg mine pårørende ville ha gjort. En bot som svir bør de få uten å utdype det mer...

En bør jo kunne tenke seg frem til at kansje de berørte kunne komme til å slå alarm? Det håper og tror jeg mine pårørende ville ha gjort. En bot som svir bør de få uten å utdype det mer...

Det er en grunn til at jeg omtalte disse personene som luringene ...

Uten at eg har slått opp i den svære raude bokji vil jeg tro at skyldkravet nok er oppfylt deri at de måtte holde det for sannsynlig at en redningsaksjon ville bli satt i gang. Om de ringer direkte til redningssentralen selv eller bevirker at andre gjør de, vil jeg tro at det er lite forskjell på.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...