Jump to content

Har sett på bayliner 3258 i usa

jeb

Recommended Posts

:eek: Hva koster det med frakt og moms for egen import til Norge fra Usa. Bayliner 3258 båten koster 23000 us dollar . Båten var i alle fall billig, jeg har ikke satt meg inn i regelverket for avgfiter i Norge men det er vel bare moms og hk avgift som kommer i tilleg , for en 1986 model høres ikke dette billig ut med mye utstyr.

er det noen her som har pæling på import av båter :flag:

Gruno 40 verftsbygget i nederland

hei , importerer disse hele tiden , frakt ligger på ca. 15 000 usd, kommer an på hvor de står , 23 K var billig, hva er galt med denne båten ?

er moms på frakt og fakturabeløp , pluss CE merking 25 000 .

eventuelt hk. avgift 127,5 pr. hk pluss moms på toppen .

Uten at jeg kjenner denne modellen ville jeg sett på noen nyere utgaver om du vurderer dette seriøst,

begrunnelsen for dette er fordi tiden som går med og de modifiksjonene en må gjøre på båten for å få den ce-merket, utlegg for frakt og ce-merking og momsen selvsagt gjør at sluttsummen blir ikke store forskjellen om båten ble kjøpt for 25k eller 35k.

Du bør også forsikre deg om at noen kan ce-merke den aktuelle båten for en gitt pris, det finnes flere tråder her som omhandler dette temaet.

:confused: må båten ce godkjennes da er det ikke nok at den har 22 år på baken

det tyder jo på at den holder i 20 år til , men frakta var dyr i følge innlegget til tommy@.

Alle båter som kommer inn til EU må ce merkes, det vil si den må innfri dagens krav til sikkerhet, det enkleste er å ta inn en modell som tidligere er blitt merket, da vet du hva det vil koste og hva som må gjøres med den. Frakten til tommy var høy synes jeg også, det spørs litt hvor mye du selv kan organisere og ikke minst hvor båten ligger...

frakten er høy , enig i det . liker ikke at det er så dyrt jeg heller , men nettopp fått in bayliner 3258 Molde og 3288 Bergen. 15000 USD pr båt totalfrakt med med krybbe og innlandsfrakt USA.

pluss 35000 med følgebil pr. båt til hjemplass.

enda verre med en Bayliner 3988 som kom nå , over 28000 USD i frakt, Horribelt..

Ja til Øksengård i Bergen , ligger i havneplassen han har der .

mere en 28000 i frakt med frakten fra Europeisk havn.

Tror jeg pratet med dette paret i sommer inne i vågen ja, jeg betalte 24k fra Amsterdam til Bergen inkuldert omlessing mellom terminalene så det blir jo litt dyrere med en 3988 ja.

Har sett en slik som har lagt i Dolviken noen måneder, er det den kansje?

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...