Jump to content

Har noen er faringer med å handle båt hos AM Yacts

Odd Thomas

Recommended Posts

tommy@ayeurope.com skrev:
hvilken båt ser du etter ?

Vi ser etter bayliner 2855, 1997 og nyere, samt sea ray 290 fra 1997 og nyere med enkelmontasje.

Skulle seff ha Diesel, men det kommer an på budsjettne mine. priser mellom 300 og 700, men det siste betinger bekvem avtale med husets frue og banken.. :)

Marwin skrev:

Ja der kom alle de negative? Noen positive?

Det jeg spør om er et annet firma dette som er omtalt her, forøvrig firmaet til Tommy som svarte over for ikke å blande kortene.

Rogeir Paulsen as er vel rett navn på firmaet egentlig, fordi det er dette aksjeselskapet som driver nettsiden som kaller seg American Marine Yacts.

Navnet er gitt av Rogeir Paulsen som er daglig leder, styrets leder som eier selkapet og som jeg har snakket med.

Morosomme med hans firma er at det egentlig driver med

70112 UTVIKLING OG SALG AV EGEN FAST EIENDOM ELLERS, som det står registrert.

Hvilke konsultasjoner selskaper har er vel ikke interessante bare varen blir omsatt riktig med kontrakter mot riktige selskap etc..

Til dere andre som lurer, kan man finne ut det meste om alle aksjeselskap i Norge og faktisk Sverige også ved å logge seg inn på purehelp.no

Der kan man finne ut eierstrukturer akjsekapital og regnskapsanalyser på selskap.

Har du fornavn og etternavn på en person kan du finne ut om andre eierforhold, og bedriftsforhold og styre verv på person

Dette har jeg da sjekket på aktuelle importører, så er spørsmålet: Har noen erfaringer? Så langt er mine positive, selv om jeg leser mye rart, og hører mange rykter, men det har gått mest på useriøse CE godkjenninger.

Bitteliten skrev:
Og det er kanskje også kjernen i mye av kritikken? En båt uten godkjent og lovlig CE merking er verdiløs.

Men dette kan kjøper selv sjekke er i orden og reklamere dersom man oppdager mengler? Men det er vel viktig rett selger står på kontrakten og godkjent kontrollør har signert papirene, om man finner noen mangler.

Det er kanskje reklamasjonen som blir problemet og gjør enkelte selskap useriøse av den grunn?

Det du mener?

Sitat
Ja de er vel trygge nettopp forde båtene kommer til Norge før de selger, Stemmer det?
Vel, du kjøper nok båten usett der også, men i forhold til mange av de andre vet jeg Ring Trade kjøper sine båter i USA før de legges ut for salg i Norge.

De useriøse snapper bare opp båter på us nettsider å legger de ut for salg i Norge... Bare å bla igjennon mange av båtene på finn.no å se, du finner igjen mange av de på bla. www.boattraderonline.com

Handler du en slik båt får du jo bare håpe at ingen andre har kjøpt båten før deg.. :eek:

Ring gjerne Ring Trade å hør, veldig grei kar. Hils da! :)

Sitat
Beholdt du bensinmotor, eller byttet du til Diesel, for å spore av litt?

Vel, CE reglene tilsier at du best kjøper båten uten motorer, for du får ikke CE godkjent den med orginal motorene i. Selv var jeg så heldig å ha 2 stk motorer kjøpt brukt i norge for anledningen så ingen problem her, bensin er tingen! Hvorfor bruke MASSE penger for å spare bittelitt. 1kr. forskjell omtrent med nye dieselpriser...

Kjenner til Ringtrade , og de kjøper mye usett der borte, og har hatt mye klager på tilstand i ettertid. brukte deres mann Borud i USA for 6 år siden og stoppet etter båt han solgte til meg med plastpest slik at jeg måtte kompensere kunde her hjemme for dette.

Uansett hva du finner på Odd Thomas, les kontrakten nøye og lenge og forstå hva den innebærer før du skriver under og sender avgårde penger :smash:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Er denne tråden egentlig bare lagt inn for å pynte på noen selgeres frynsete rykte?

Kjøperen her er jo mer påjakt etter å få frem positive ting nærmest som et forsvar enn det negative, men det er jo det negative som har noe å si for en kjøper som står der med dritt til knea.

:nono:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Skipper_Worse skrev:
Nei, det kan da vel ikke være mulig? Fy, for en kjettersk tanke!!

Kanskje jeg bare skrev noe tullball i forfjamselsen over at jeg synes det så ut som om du og jeg var på samme kanal, nei, noen ganger er det allright.

:lol:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Tror det at båtimport bransjen er en meget lite hyggelig bransje å være i!

Å forholde seg til kunder som tror at amerikanere har samme forhold til å ta vare på eiendelene sine, det norske avgifts systemet og lovene vi har i dette landet gjør nok at det til en hver tid er rimelig mange ting som skal klaffe hver gang for at enhver kunde er 100% fornøyd.

Om vi alle skal syte å klage kan vi vel heller drite i å bruke disse importørene og gjøre jobben selv, så får vi inntrykk av hvor lett/vansklig det er...

Men som nevnt i første innlegg, finnes garantert både seriøse og Useriøse aktører på markedet her også...

Lykke til! :)

Jeg kjenner ikke noen av disse aktørene, men uansett hvem av dem du velger så er det greit å bruke 5000 kroner på en tur over dammen og kikke på skuta selv. Er den ikke i foreskrevet stand så regner jeg med at slike firma er såpass seriøse at de dekker billetten, er den i foreskrevet stand så dekker du billetten selv. Da blir det opp til ærligheten og seriøsiteten til megler her. :yesnod:

Det er jo en representant her fra AYN, og jeg regner ikke med at de ikke ser på dette som noe problem så lenge de liker å opptre som seriøse aktører i markedet. De burde jo i grunnen oppfordre til dette etter min mening.

Men generelt så er det vel ikke noen grunn til å ha større tiltro til båtmegelere enn bruktbilselgere, om de sier god dag og velkommen.... så er det en sunn skespsis å vurdere sannheten i det :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...