olpi Startet 7.November.2006 Del på Facebook Startet 7.November.2006 Sikkert noen som bruker oljefylt elektrisk ovn under vinteropplag. Temaet har vært oppe tidligere her. Nå er det DISSE ovnene man ikke bør bruke. Man bør også uansett bytte ut ovnen hvert 5. år iflg artikkelen. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 7.November.2006 Del på Facebook Svart 7.November.2006 Gikk sporensreks og sjekket vår ovn. Det var en BEHA og jeg kan foreløpig puste lettet ut Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
M/B Shanty Svart 7.November.2006 Del på Facebook Svart 7.November.2006 Gikk sporensreks og sjekket vår ovn. Det var en BEHA og jeg kan foreløpig puste lettet ut Ja da kan du slappe av! Beha og DeLongi er de eneste produsentene som har fåt skriftlig at deres ovner er gode som gull! Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
olpi Svart 7.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2006 Vær ikke for sikker.... se HER Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 7.November.2006 Del på Facebook Svart 7.November.2006 for de som må bytte ut deres ovn gå over til den gamle gode stråleovnen. har aldrig hatt så god ovn.vi hadde en sånn i 12 år før vi byttet den ut å da ga vi den til svigemor og svigefar og ovnen levde i 5 år til ikke værst. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 8.November.2006 Del på Facebook Svart 8.November.2006 Har en oljeovn av type "Regent" Ikke er den svartelistet heller. Får vel holde et øye med den tenker jeg. Er det andre som har denne typen? Stakk innom OBS-Bygg i dag og kommer til å kjøpe et par "gammeldagse" vedovner. Norsk konveksjonsovn på 1,5 - 6 kW med moderne brennkammer. bare 4300,- pr. stk. og med låven full av ved, blir det strømsparing her... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hilmar 2 Svart 8.November.2006 Del på Facebook Svart 8.November.2006 oljefylte radiatorer er ikke fyring det er bare tull! ved eller sentralfyr er best av alle strøm er ikke til fyring... men til lys og ladere Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Espen C Svart 8.November.2006 Del på Facebook Svart 8.November.2006 for de som må bytte ut deres ovn gå over til den gamle gode stråleovnen. har aldrig hatt så god ovn.vi hadde en sånn i 12 år før vi byttet den ut å da ga vi den til svigemor og svigefar og ovnen levde i 5 år til ikke værst. Det har sikkert vært flere ulykker med gamle stråleovner\vifteovner en med oljeradiatorer Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 8.November.2006 Del på Facebook Svart 8.November.2006 ....strøm er ikke til fyring... men til lys og ladere ...... Det er vel litt varme under vinteropplag trådstarter mener? Da blir det vel kanskje litt i overkant å fyre med ved eller kjøre sentralfyren. Eneste fornuftige er strøm etter min mening. Jeg skal "fyre" med strøm fra vindgenerator i vinter. Litt til lading og resten til varme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.