Bitteliten Svart 13.Desember.2006 Del på Facebook Svart 13.Desember.2006 (redigert) Det er en test av 340 Commander i siste ViBåtägare. Om min svensk er god nok kan det se ut til at Nimbus har lagt inn en tunnell i akterskipet på 340 etter prototypen fordi forskipet "greppade sjön" dårligt i svinger. Om man liker 4 etasjer på 10 meters lengde da er 340 Commander bra. Men den innebærer at man alltid går i trapper - uansett. Jeg synes den er "på tok för trång" under dekk. Ingenting blir riktig bra synes jeg. For mange kompromisser etter min mening. Det sier kanskje Nimbus indirekte selv også - 340 ble tatt frem for å lage en så liten Commander som mulig, og mindre enn dette klarte de ikke å lage den uten at konseptet mistet sin hensikt. 350 Coupe synes jeg er en betydelig bedre båt, og nå er den også kommet med D6 350 singel med drev. Det senker prisen med 1/2 mill sammenlignet med da den ble levert med 2xKAD 43. På båtmessen i Stockholm i oktober tror jeg den stod til ca 2,1 mill svenske - om ikke teflonhjernen igjen spiller meg et puss Båten gjør nok opp mot 30 knop med denne motoren (samem som den gjorde med 2xKAD med aksling) Denne båten har da samme skrog som 350 Nova om jeg er rett informert. Redigert 13.Desember.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 350 Coupe synes jeg er en betydelig bedre båt, og nå er den også kommet med D6 350 singel med drev. Det senker prisen med 1/2 mill sammenlignet med da den ble levert med 2xKAD 43. På båtmessen i Stockholm i oktober tror jeg den stod til ca 2,1 mill svenske - om ikke teflonhjernen igjen spiller meg et puss Båten gjør nok opp mot 30 knop med denne motoren (samem som den gjorde med 2xKAD med aksling) Denne båten har da samme skrog som 350 Nova om jeg er rett informert. De har selvsagt skrudd opp prisen slik at den i 2007 kun er 50.000 billigere en med 2x KAMD43... Koster 2.3 nå pluss utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Da var det teflonhjernen som slo feil igjen. Prislisten i Sverige sier 2530'. Beklager. Men det er fortsatt en fin båt Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Desember.2006 Del på Facebook Svart 29.Desember.2006 Skilsø 33 er en flott båt men nok for liten til å bli fin med flybridge. Flem 340 virker høy og smal og litt "hjemmesnekret" sammenliknet med Skilså. I denne klassen syntes jeg imidlertid Riviera 925 er en av de fineste flybridgebåter som er laget. Bør vel kanskje få denne tråden tilbake til der den var. Skilsø 33 FB er faktisk en ganske bra båt til prisen. Regner også med at her snakker vi top kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
r-edholm Svart 29.Desember.2006 Del på Facebook Svart 29.Desember.2006 Jeg har en Saltø 31 som i grove trekk har samme løsningene som Skilsø. Nå er min båt tyve år gammel så sammenligningen stopper med dette. Men en stor AC med to skikkelige senger pluss dobbelseng i piggen er en super løsning for en familie på fire. i Saltøen er motoren montert med hekkaggreat mellom sengene. Dette gir vanvittig mye stueplass under dørken i midtcabinen. Det jeg savner er inngangen bak som på Skilsø. Skilsø 33 er etter min smak noe av det peneste som er bygget her på berget. Nidelv har også en lignende båt i samme prislei. Dette er vel en halvplaner. Jeg tror den er 33 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.September.2007 Del på Facebook Svart 6.September.2007 Er det flere Skilsø 33 eiere her inne? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 6.September.2007 Del på Facebook Svart 6.September.2007 Jeg har sansen for marex 350CC. Her er det store kabiner. Hadde den hatt HT med skyveluke så hadde den vært meget bra. (Kan riktignok få CC interiør med Scandinavia top, men den har ikke utseende med seg). Til og med W37 GS er litt trang foran, og i hvertfall W33. Det er jammen ikke lett og finne ut hvilken båt som er den neste... Hva i all verden må du ha HT for ? Forøvrig er Flem å foretrekke av de to båtene som tråden handler om. Sitér dette innlegget Link to post
Balder ll Svart 6.September.2007 Del på Facebook Svart 6.September.2007 Er det flere Skilsø 33 eiere her inne? Hei Her er en Skilsø 33 FB eier. Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.