Jump to content

Skilsø 33 Flybridge vs Flem 34


Avmønstret4

Recommended Posts

Det er en test av 340 Commander i siste ViBåtägare. Om min svensk er god nok kan det se ut til at Nimbus har lagt inn en tunnell i akterskipet på 340 etter prototypen fordi forskipet "greppade sjön" dårligt i svinger.

 

Om man liker 4 etasjer på 10 meters lengde da er 340 Commander bra. Men den innebærer at man alltid går i trapper - uansett. Jeg synes den er "på tok för trång" under dekk. Ingenting blir riktig bra synes jeg. For mange kompromisser etter min mening. Det sier kanskje Nimbus indirekte selv også - 340 ble tatt frem for å lage en så liten Commander som mulig, og mindre enn dette klarte de ikke å lage den uten at konseptet mistet sin hensikt.

 

350 Coupe synes jeg er en betydelig bedre båt, og nå er den også kommet med D6 350 singel med drev. Det senker prisen med 1/2 mill sammenlignet med da den ble levert med 2xKAD 43. På båtmessen i Stockholm i oktober tror jeg den stod til ca 2,1 mill svenske - om ikke teflonhjernen igjen spiller meg et puss :smiley: Båten gjør nok opp mot 30 knop med denne motoren (samem som den gjorde med 2xKAD med aksling) Denne båten har da samme skrog som 350 Nova om jeg er rett informert.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
  • 2 uker senere...
350 Coupe synes jeg er en betydelig bedre båt, og nå er den også kommet med D6 350 singel med drev. Det senker prisen med 1/2 mill sammenlignet med da den ble levert med 2xKAD 43. På båtmessen i Stockholm i oktober tror jeg den stod til ca 2,1 mill svenske - om ikke teflonhjernen igjen spiller meg et puss :smiley: Båten gjør nok opp mot 30 knop med denne motoren (samem som den gjorde med 2xKAD med aksling) Denne båten har da samme skrog som 350 Nova om jeg er rett informert.

De har selvsagt skrudd opp prisen slik at den i 2007 kun er 50.000 billigere en med 2x KAMD43... Koster 2.3 nå pluss utstyr.

Link to post
Skilsø 33 er en flott båt men nok for liten til å bli fin med flybridge. Flem 340 virker høy og smal og litt "hjemmesnekret" sammenliknet med Skilså.

I denne klassen syntes jeg imidlertid Riviera 925 er en av de fineste flybridgebåter som er laget.

Bør vel kanskje få denne tråden tilbake til der den var. Skilsø 33 FB er faktisk en ganske bra båt til prisen. Regner også med at her snakker vi top kvalitet.

Link to post

Jeg har en Saltø 31 som i grove trekk har samme løsningene som Skilsø. Nå er min båt tyve år gammel så sammenligningen stopper med dette. Men en stor AC med to skikkelige senger pluss dobbelseng i piggen er en super løsning for en familie på fire. i Saltøen er motoren montert med hekkaggreat mellom sengene. Dette gir vanvittig mye stueplass under dørken i midtcabinen. Det jeg savner er inngangen bak som på Skilsø. Skilsø 33 er etter min smak noe av det peneste som er bygget her på berget. Nidelv har også en lignende båt i samme prislei. Dette er vel en halvplaner. Jeg tror den er 33 fot.

Link to post
  • 8 måneder senere...
Jeg har sansen for marex 350CC. Her er det store kabiner. Hadde den hatt HT med skyveluke så hadde den vært meget bra. (Kan riktignok få CC interiør med Scandinavia top, men den har ikke utseende med seg). Til og med W37 GS er litt trang foran, og i hvertfall W33.

 

Det er jammen ikke lett og finne ut hvilken båt som er den neste...

 

Hva i all verden må du ha HT for ?

 

Forøvrig er Flem å foretrekke av de to båtene som tråden handler om.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...