Jump to content

Offshore 1 world championship i Qatar

Sydvesten

Recommended Posts

Hei !

I dag braker offshore 1 sirkuset i gang her i Qatar, med trening i dag, pole position i morgen og selve løpet lørdag. Været er fantastisk, rundt 35-40 grader i luften og 30-31 i sjøen. Både BRG med Gjelsten og Curtis, samt Jotun 90 med Ugland og Hillestad er på plass. Jeg skal inn å hente adgangskort fra Gjelstens team slik at vi kan bringe ungene fra den norske skolen inn og se på båtene og snakke med de norske teamene der. (Det er vel noen "større" gutter som også følger med tenker jeg). Dette er noe vi har ventet på her nede, det er alltid morsomt å få norske ned til Qatar.

Her er det ingen onde tunger som klager på støy eller at dette er en lekeplass for rikinger. Her er det full support fra myndigheter og innbyggere på alt som har med motor å gjøre. Neste år er det en VM runde i road racing for mc her i oktober, og i 2-4 april er formel 1 i Bahrain (20 min flytur herfra). Vi med generell mtorinteresse her i Qatar har en del å se frem til det neste året. Vi har ikke noen roadracing bane her i Qatar, men siden myndighetene søkte om dette og fikk det så bygger de enkelt og greit en bane. Den skal bli 5.4 km lang og være blant verdens beste. Kostnadene vil bli rundt 50 millioner dollar. Dette er kostnader som et land som ikke har inntektskatt eller moms bærer. Jeg tør ikke tenke på hvor mye fa..nskap et slikt forslag ville skapt i Norge

Jeg skal se om jeg får tatt noen bra bilder fra racet og legger de ut her.

Kos dere alle sammen hjemme i Norge eller hvor dere befinner dere, vinteren er i annmarsj også her med levelige norske sommer temperaturer.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Her noen bilder fra gårsdagens møte med Gjelsten og co i Doha Qatar. De norske elevene var meget fornøyd med den informasjonen de fikk av Bjørn Rune i går. Han holdt et lite foredrag for elevene om båten, motorene og hvordan de kjører båten. Vi alle hadde noen fantastiske timer sammen med teamet til Spirit of Norway i går, vi retter en spesiell takk til Gro og Cato i teamet. I dag er det Pole Position som går av stabelen med en god del nosrke på tribunen.

Bilde

De norske elevene sammen med Bjørn Rune med Spirit of Norway i bakgrunnen

Bilde

Spirit og Norway på vei til traileren etter gårsdagen testkjøring

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

e det bare eg som ikke liker fotball :cheers:

Nei, der er nok to av oss...........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

..............eftersom det er mange her som ikke gillar fotboll.........( her på vårat forum!  :lol:)

fikk mig o tenke på en sak, o nu er jag inne på det medicinske området,

Det sägs att anlag för sjösyke har sånna som har ett veldi bra balanssinne/bollsinne!

Jag blir veldi sällan sjösjuk, tror det har hänt mig en eller två gånger i hela mitt liv,

däremot er jag veldi dålig på fotboll........... klarer knappt 2-3 st trixningar utan o tappe bollen..................

Ni som säger att ni ikke gillar fotboll........................hur har ni det med sjösyken...???

Finns det en naturlig förklaring her...............????????????????

Kan tillegge, har en kompis som er/var veldi bra på fotboll men blir sjusjuk för minsta

lilla båtresa........tom Bastöferja..................... :lol:               :lol:

(däremot gillar jag o se fotboll någon gang då o då, om det er bra matcher!!!  :lol:)

S/Y Gunga Din

Har vært sjøsjuk en gang på danskebåten i dårlig vær og mye alkohol :lol:

Aldri vært sjuk i småbåt..

klarer knappt 2-3 st trixningar utan o tappe bollen.................. sier Gunga Din

Klarer jeg 3 er jeg fornøyd.. Nei er ikke den helt store fotballspilleren.  Men har slått Mini Jakobsen i krokket....  :lol: :lol: :lol:

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Ni som säger att ni ikke gillar fotboll........................hur har ni det med sjösyken...???

Blir sjøsjuk som bare f/%/(@¤

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Legger inn et bilde av Spirit Of Norway i fint driv fra pole position i dag. Resultatet har jeg ikke ennå, kommer vel litt senere i kveld.

Bilde

Da er dette over for denne gangen og ett år til neste gang de er her. Spirit of Norway utklasset de andre i går ved Cornichen i Qatar. Etter ca. 15 min kjøring hadde Spirit of Norway fått e ledelse på ca. 50 sekunder til neste båt, Highlander. Dette holdt Spirit of Norway til mål passering etter ca. 1 time og ca. 20 runder (kom ut av tellingen).

Da har Spirit of Norway vunnet sammenlagt både Pole Posistion og Offshore 1 world championship selv om det fortsatt er 2 VM runder igjen i Emiratene i desember.  :crazy:

• 1 år senere...

Da er det på nytt duket for 2 runder i offshore 1 her i Qatar. Opprinnelig var det kun oppsatt ett løp, men Fujairah i Emiratene kastet inn kortene forleden og meldte pass. p.g.a sørgetid siden Sjeiken i U.A.E gikk bort for et par uker siden. Da tok Qatar over dette løpet.

Vel Qatar har tatt over dette løpet og det blir 4 dager til ende med båt her i Qatar. I år er det 3 norske båter med. Spirit of Norway 10, Jotun 90 og Hydrolift 99. Gjelsten ligger så langt på andre plass, 13 poeng bak Dubai båten Victory 7. Det skal fordeles totalt 80 poeng (4 løp) de neste to ukene slik at løpet for Spirit of Norway er på ingen måte over.

I dag er det Pole Position, i morgen klokken 14.30 lokal(12.30 norsk) tid går selve løpet Qatar Duty free Grand prix (som det heter her) av stabelen. Søndag er det pole position igjen med løpet mandag. Jeg vil komme tilbake med mere informasjon etterhvert, og noen bilder da.

Været er bra, det lett vind fra nord, temperturen nå klokken 7 på morgenen er 23 grader, forventet dagtemperatur er rundt 30 grader. Sjø temperturen er nå rundt 26-28 grader, litt avhengig av lokale forhold.

Her er den Offshore 1 sin offisielle hjemmesiden for de som har interesse av dette da. http://www.class-1.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...