Terje Startet 7.November.2006 Link til dette innlegget Startet 7.November.2006 Har satt en avfukter inn i båten, utrolig hva vann den trekker ut. Er det noen som hvet hva anbefalt/fornuftig luftfuktighet skal/bør være ? Dette gjelder en plastbåt. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Hulda Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Jeg er fornøyd når jeg kommer til 50%. Nå har jeg 65% uten varme eller avfukter, det virker ikke rått i båten. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Tror vel ikke det er så veldig nøye hvor du havner men på 60-tallet må vel være greit. Et poeng med avfukter er at du bør ikke ha så alt for mye ventilasjon/gjennomtrekk for da tilfører du ny fuktighet hele tiden. Uten avfukter er det viktig å ha god ventilasjon. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Terje Svart 7.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 OK, takk for svar, ligger på 75 % nå, men avfukeren har jeg satt på 60%. Ellers er alle vinduer/luker lukket. Så får vi se hva maskinen klarer etter noen dager. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
olpi Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Noen som har prøvd noe slikt ? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Solen er forsvunnet og kommer ikke tilbake før slutten av januar så den gjør jeg lite med, jaggu sa jeg sofanger Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
olpi Svart 8.November.2006 Link til dette innlegget Svart 8.November.2006 Ikke for folk nord for polarsirkelen Selv om dagene også blir kortere her sør så er det jo sol (for det meste ) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 8.November.2006 Link til dette innlegget Svart 8.November.2006 Ikke for folk nord for polarsirkelen Bor nok godt sør for polarsirkelen men vi har disse hersens fjellene som heter syv søstre (ganske flotte egentlig) som solen ikke kommer over Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
olpi Svart 8.November.2006 Link til dette innlegget Svart 8.November.2006 (redigert) Ja, de er flotte de... . Synd at du må leve i skyggen om vinteren, men du tar vel igjen på sommeren Bare så det er sagt - jeg har vel ikke så stor tro på solfanger`n på båter, men jeg har jo tatt feil før (tror det var i -78 ). Redigert 8.November.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.