Jump to content

Båtnyheter!


bjoris

Recommended Posts

Må nok regne med 2.5 ferdig utstyrt for en båt i denne størrelsen. Tror riktige motorer er 2 x D4-260 og drev i denne båten pga vakumstøp og dermed lavere vekt. Dette skal gi 34 knop. Jeg håper og se den i Arendal.

 

Båten er uansett for dyr for oss, men hvis situasjonen hadde vært slik at vi kunne ha klart det ved å presse økonomien en del, ville jeg vært litt betenkt over å velge 2 motorer med drev pga relativt høye vedlikeholdsutgifter.

 

Skilsø 33 og Riviera 925 topper vel ca 26 knop og marsjer på vel 20 med 1*Yanmar 290 HK. En Skilsø 36 bør vel klare omtrent det samme med 1*VP 370 HK, eller hva tror dere?

Hilsen hos

Link to post
Båten er uansett for dyr for oss, men hvis situasjonen hadde vært slik at vi kunne ha klart det ved å presse økonomien en del, ville jeg vært litt betenkt over å velge 2 motorer med drev pga relativt høye vedlikeholdsutgifter.

 

Skilsø 33 og Riviera 925 topper vel ca 26 knop og marsjer på vel 20 med 1*Yanmar 290 HK. En Skilsø 36 bør vel klare omtrent det samme med 1*VP 370 HK, eller hva tror dere?

Skilsø har oppgitt 28 knop med 1x D6-350 DPR. Bør nok ha D6-435 på fast aksling tror jeg.

Link to post
Skjønner meg ikke helt på designet av cockpit'en på denne. Mangler jo totalt uteplass. Se heller på Jeanneau Prestige 30 eller Sealine 30S/SC.

 

Enig! For oss har denne båten for få sitteplasser og for lite gulvplass i cockpiten. Jeg synes uteplassen i f.eks. N300 Sport er langt bedre og mye lekrere (men det er mulig jeg ikke er helt objektiv her :wink: ).

Hilsen hos

Link to post
Om båtene er blitt penere eller ikke, skal jeg ikke si så mye om. Men de er blitt mer preget av kortsiktige trender.

Det er i og for seg helt OK at designerne har kastet seg over båtbransjen. Men med kortsiktige trender oppstår skikkelige fallgruber for båtkjøpere som legger noen årslønner i en flunkende ny og topptrendy båt.

 

En interessant diskusjon. Jeg har også merket meg trenden om "årsmodeller" blant ferske båteiere.

Det er vel ikke noe ulempe om designere rører litt rundt i et (erke?) konservativt båtmiljø, men design må være funksjonell eller så blir det bare tull. Jeg tror mange av dagens motorbåter er farlig

"designskadet" dvs utseende går på bekostning av funksjon. Hvordan blir de å selge om noen år?

Edvind Amble uttalte i en artikkel i et båtblad (husker ikke hvilket) noe om at vi vil se mange rare varianter før vi kommer ned på de funksjonelle. Tror han har rett i det.

Link to post

NY SKORGENES "NORDIC 350"

 

Ny båt med ekstra stort akterdekk.

 

Skorgenes lanserer en ny kombi-båt, Nordic 350. Båten vi få et uvanlig stort , (ca 2.75 m). akterdekk for en båt på denne størrelsen, med intergrert u-sittegruppe og bord.

 

Med Nordic 350 får du en 35 fots båt med både flybridge og komfortabel akterdekke

 

Tekniske Data:

 

Lengde; 1060cm

Bredde; 338cm

Dybde; 095cm

Vekt; ca. 6300 kg

Dieseltank; 680 liter

Vanntank; 300 liter

Septictank 100 liter

Motor; 1x350 hk

 

Båten blir klar for levering våren 2007..

 

350_nordic1_.jpg

acommodations_350_gruodis_2006_3.jpg

Link to post
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...