Jump to content

Båtnyheter!

bjoris

Recommended Posts

Nei, egentlig ikke, selv om jeg ikke ville sagt nei takk om jeg fikk den (har bursdag snart :rolleyes: ). Jeg klarer ikke helt å forsone meg med disse nymotens linjene og buene i alle retninger. Mulig det har noe med alderen å gjøre, at man har levd lenge nok til å se noe forsvinne ut over sidelinjen for aldri å komme tilbake ... ikke vet jeg.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Nei, egentlig ikke, selv om jeg ikke ville sagt nei takk om jeg fikk den (har bursdag snart :rolleyes: ). Jeg klarer ikke helt å forsone meg med disse nymotens linjene og buene i alle retninger. Mulig det har noe med alderen å gjøre, at man har levd lenge nok til å se noe forsvinne ut over sidelinjen for aldri å komme tilbake ... ikke vet jeg.

Grisepriser. Uansett hvor lekkert man måtte synes at det er, så er det alt for mye penger å bruke på båt. Hadde jeg hatt så mye penger, skulle jeg brukt under en tidel på båt, og hatt minst like mye båtglede som om jeg hadde brukt alt sammen. Vi får se på lørdag. Har liggende inne en søknad til BFFK på Hamar. :crazy:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=107370&cat=5867

Nå blir jeg sikkert beskylt for å være full av misunnesle, men jeg har aldri klart å fortså hva som er så stas med en slik båt.

Hvis noen hadde forært meg noe slikt, ville jeg umiddelbart solgt den. Hvis slik overdreven luksus er så viktig måtte det da vært enklere å ta inn på et luksushotell e.l?

Jeg synes ikke slike båter passer i den norske skjærgården. De passer best i middelhavet. Hva er det som gir så enorm båtglede ved en slik båt? Statussymbol?

Hvis noen hadde forært meg noe slikt, ville jeg umiddelbart solgt den.

Enig der, det er trist å sjå at også Fairline, som for 15 år sidan var mellom dei leiande på tidlaus og klassisk design, går i designmotefella så tydeleg :nonod:

Dette er den dårlege delen av arven frå 80 åra og MTV, det var ikkje lenger nok å levere eit bra produkt det måtte også sjå "bra" ut, no! Og det som ser bra ut no er ikkje nødvendigvis det som ser bra ut om 5 år, og som 5 åring i førpuberteten har F48 mange år framføre seg som akterutseilt symbol på kortsiktig jippoddesigna statussymbol. Og det er nett statusen som statussymbol som kjem til å berga han. Ein Fairline er trass alt ein Fairline :yesnod:

Worse lurer på om det har med alderen å gjere, det trur eg men kanskje ikkje på den måten du beskriv. Eg trur heller at nokre år i kjølvatnet og gråe hår gjer oss meir kvalitetsbevisste, også når det gjeld design. Kvalitet kjenner ingen alder, men for å gjenkjenna og anerkjenna kvalitet trengs det ofte ein viss alder. ( mrk. at ofte er utheva her )

Då ser det heller ut som om NB er på rett veg med den nye 34'en, den ser rett og slett bra ut.

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Innpakningen er viktigere enn innholdet.

:yesnod: Keiserens nye klær er på mote igjen. Dette er et problem på flere områder, f. eks. eiendomsmarkedet. Overalt er det bare staffasjen som teller. Alt under kan være hvor pill råttent det vil, så lenge det ser bra ut på utsiden. :diving:

Kanskje det må innføres et nytt begrep innen båt-testing:

Milli-Vanilli testen...

:lol::lol: Meget bra!

Veldg OT

Gamle Disco gruppa Bonny M strøyk også på Milli Vanilli testen.

De danset og vrikket, men sang aldri en strofe. Hverken på scene eller i studio.

Kødder du??? :eek:

Veldg OT

Gamle Disco gruppa Bonny M strøyk også på Milli Vanilli testen.

De danset og vrikket, men sang aldri en strofe. Hverken på scene eller i studio.

Interessant, dog ikke riktig. Medlemmene i Boney M sang, det gjorde ikke Milli Vanilli. Uansett intet stort tap at disse nå er borte og glemt.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Nei Skipper Worse jeg kødder ikke.

Hørte det på P1 for en stund siden. Var ett program om 70/80 talls Disco musikk og produsenter. Der ble det hevdet at BonnyM var ren lureri.

Var studiomusikkere og sangere som spilte og sang inn melodiene i studio. Og at de 3 i orginalbesetningen kun mimet etter Playback på scenen.

Playback er ikke uvanlig, men de fleste har iallefall sunget inn sangene selv.

Forsøkte og søke etter det på nettet, men fant ingen info om det nå.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Fortsatt OT

Er fortsatt ikke overbevist. Hvis du leser om Bonny M på Allmusic.com. Så var det Producer Frank Farian som skapte Bonny M.

Samme producer skapte Milli Vanilli.

De skriver endog: " Frank went on to create the late 80s dance sensation Milli Vanilli". Jaggu sa jeg sensation.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=107370&cat=5867

Jeg synes ikke slike båter passer i den norske skjærgården. De passer best i middelhavet. Hva er det som gir så enorm båtglede ved en slik båt? Statussymbol?

Den norske skjærgården er vel stor nok for alle typer båter ? Båtglede er jo subjektivt, og for de som har råd til en slik båt er det jo opp til dem om de ønsker å kjøpe en!

En båt som dette inneholder egentlig det samme som en typisk familiebåt på tredve fot med tanke på antall sove og sitteplasser. En slipper bare en masse kompromisser angående plass. En kan legge seg på ordentlige ferdige oppredde køyer med gode madrasser, en kan dusje uten å få kink i nakken, det er et pantry som tillater gastronomiske utskeielser. På WC kan man gå uten å måtte ta av buksa ute for så å rygge seg på plass.

At flere av oss ønsker litt mere plass i båten er jo 3 fot syndromet et "bevis" på. Men om jeg skulle "få" en slik båt så måtte jo jeg også selge den da min økonomi trolig ikke engang kunne forsvart forsikring og havneleie og i alle fall ikke driftsutgiftene som følger av en slik motorisering. Men at de som har råd til et slikt fartøy ikke kan oppleve samme båtgleden som alle andre i en flott norsk skjærgård har jeg ingen tro på. :flag:

Tenkte jeg skulle slå et slag for en bekjent av meg og gi han litt ekstra PR her på BP. Han vet ikke hvem KM er, ikke spiller det noen rolle heller. Har du lys på noe helt spesielt, ring Kai.

Her er båten han må selge:

Her er hele annonsen.

Se også seilersiden.no

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...