Jump to content

Hjelper vi hverandre på sjøen?!

CB.

Recommended Posts

Mulig jeg er tett i pappen, men forstår ikke helt meningen med å dra denne ørkesløse tråden over på dette forumet. Med mindre det er for å lure slike som meg til å puste liv i den igjen?

Vi kan vel konstantere at det er en selvsagt ting at folk hjelper hverandre på sjøen, og så være ferdig med det....

Trodde det var en kontaktannonse når jeg så tittelen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Håper alle skjønner at båtfolk hjelper hverandre hele tiden

Det kan du håpe Contraband. Skulle ikke forundre meg om noen av de som svarer over her ville sett en helt annen vei når ei lita tresnekke hadde fått motorstopp med vann i bensinen og det er fredags ettermiddag . Det er ikke alltid man virker overbevisende .

De avslører seg ved svarene sine , dessverre...

Uansett hvem som hjalp Morten så var det en gentleman og slike ting kan ikke gjentas for ofte.

En solskinnshistorie som Jonkare, Krisida Magni og Gruff ikke forstod innholdet av. ... :nonod:

Ja, tut og kjør :lol:

Ang. hjelpsomhet- for to år siden var i ned i Danmark på tur inn til Ebetoft med en lang sandbanke ved innseilingen. Der lå en seilbåt godt opp på grunna med fulle seil og på 1/2 8. Og det regna og blåste kuling. Vi lista oss så nært vi kunne, men de som var ombord gjemte seg!! Vi rope opp kystvakta på VHFen og forklarte situasjonen og de ba oss ligge i beredskap og rapportere hva som skjer.Så kommer er stor kraftig motorbåt over fjorden, mannskapet i havaristen dukker, og etter noe styr får de sleper ombord og drar båten av og forsvinner ut fjorden.

Hva det handler om? Bergingslønn - å bli berget i Danmark kan bety ruin. Bra vi ikke er kommet dit, og vi må bare holde forsikringsselskapene i ørene :nono:

Det kan du håpe Contraband. Skulle ikke forundre meg om noen av de som svarer over her ville sett en helt annen vei når ei lita tresnekke hadde fått motorstopp

Uansett hvem som hjalp Morten så var det en gentleman og slike ting kan ikke gjentas for ofte.

En solskinnshistorie som Jonkare, Krisida Magni og Gruff ikke forstod innholdet av. ... :nonod:

Nå komenterte jeg kun overskriften på innlegget og har ikke hvert inne å sett på linken det refereres til men det må da gå an å komme med en munter kommentar uten at man skal få beskyldninger som gjør meg forbannet eller?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det kan du håpe Contraband. Skulle ikke forundre meg om noen av de som svarer over her ville sett en helt annen vei når ei lita tresnekke hadde fått motorstopp med vann i bensinen og det er fredags ettermiddag . Det er ikke alltid man virker overbevisende .

Håper du tar feil... .

De fleste vil vel hjelpe til der man ser båtfolk trenger hjelp. Jeg tauet selv 2 båter i sommer som hadde fått motorstans. En tresnekke som hadda fått stopp ved Vesterøy og en plastsnekke som hadde fått stopp innenfor Steinsholmen.

Det ser ut som tråden på HG er en fleip :lol:

Denne refererte tråden skiller seg i så måte ikke fra resten av trådene på HG :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har gått gjennom mange av trådene her og har ikke funnet den rette å poste i.

Synes det er kos og hyggelig at folk hjelper hverandre på sjøen. Håper alle nykomminger skjønner at båtfolk hjelper hverandre hele tiden.

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?sh...ic=3425&hl=

Jeg synes det er fint at noen dra et tema om å hjelpe hverandre på sjøen. Desverre blir alle antydninger til meningsfylt debatt i denne råden som i de fleste andre ødelagt av tullprat, svada og tidtrøytevas. :nonod: Hva med å finne på noe annet? :fishing:

Det ER en kontaktannonse!

Contraband betyr forøvrig smulgergods. Så hva er det du har i lasten denne gangen da, Contraband. :wink:

Ikke så mye Krisida Magni eu kvoten er allerede drukket opp :lol::lol::lol:

Ellers så var det et positivt innspill, synd at ikke alle kan se det slik. :flag:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Jonkare : Nå komenterte jeg kun overskriften på innlegget og har ikke hvert inne på linken det refereres til men det må da gå an å komme med en munter komentar uten å få beskyldninger som gjør meg forbannet.

Jonkare, her har du en muliget til å komme med en munter bemerkning om kontaktannonser. En morsom tråd hvor medlemmer oppgir sine personlige opplysninger. Her kan du legge inn emnet om kontaktannonser Tør du eller er det bare et fåtall du tør fleipe med? Jeg følger spent med. :flag:

Tør du?

Den skjønte jeg ikke helt?

Do not feed the trolls !! Never feed the trolls!

Jeg oppfatter det slik at du Joda 310 betrakter noen i denne tråden som troll. Jeg foreslår at du siterer det du mener er overtramp i denne tråden .

Vet forøvrig ikke om skiprådet betrakter det som alvorlig å benevne medlemmer som TROLL?

Sitat fra linken til Joda310:

The term troll is highly subjective. Some readers may characterize a post as trolling, while others may regard the same post as a legitimate contribution to the discussion, even if controversial

Andre mener at et troll er en som kommer inn utenfra, poster et par innlegg for å provosere, og så trekker seg tilbake for å se hva som skjer. Debattantene i denne tråden er svært så standhaftige og har vært med lenge. Så selv om de provoserer kan de ikke kalles troll etter denne definisjonen.

Jeg har nå min mening :cryin: , men ser ingen grunn til å forfekte den her.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...