Jump to content

Hjelper vi hverandre på sjøen?!

CB.

Recommended Posts

Jeg tenkte faktisk å dra igang en tråd om viktigigheten av å hjelpe hverandre på sjøen, har alle den oppfatning at det bør gjøres. Er litt i tvil på at en noe yngre generasjon har samme følelse og plikt for dette som den noe eldre generasjonen.

Ellers så drar selfølgelig noen ut dette til å være Troll utspill og ødelegger hele tråden. Merkelig, :cryin:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Stakkars contraband. Synd du ikke får så gode anmeldelser som trådstarter her. Egentlig ikke noe rart...så lenge du kommer drassende med vennen din...

Og til havgapet: Kanskje på tide å innse at du ikke er velkommen her, uansett hva du skriver eller kommer med? Kanskje du burde holde seg for dårlig til å bruke denne websiden?

Som vanlig er det ingen som applauderer...

Redigert av nimbuster (see edit history)

Har du stått opp med feil ben i idag Nimbuster ????!!!!. Maken til frekkhet skal lenge letes etter.

Har faktisk lyst til å komentere utspillet ditt vedrørende havgapet også. Hva gjør deg til dommer i forumet om hvorvidt han er velkommen eller ikke. Herregud, spar oss for slike flåsete komentarer :headbang:

...Og til havgapet: Kankskje på tide å innse at du ikke er velkommen her, uansett hva du skriver eller kommer med? ...

Nimbuster, her snakker du på vegne av alle andre (minus Havgapet). Med mindre eierskap eller regler for dette forumet er endret uten at jeg har fanget det opp, så synes jeg du tar deg litt for stor frihet her....

Ronald.

Redigert av Ronald (see edit history)

Spørsmålet har hele tiden gått på hvor fint det er at den eldre generasjonen hjelper til når nøden er størst på fjorden. Jeg mener den yngere ikke er like flinke. Siden slike tråder ikke eksisterer (ikke funnet noen) så synes jeg det var greit å referere til havgapet der en hadde fått hjelp. Isteden for å fokusere på det så prater du bare svada og bidrar til å gjøre denne tråden utrivelig. Nimbuster.

Ta deg en tur rundt huset før du klikker på enter :flag:

(Kanskje jeg skulle endre denne tråden til "Fike til hverandre tråden" :lol::lol:

Nå stikker jeg på julebord. :drink:

Redigert av Contraband (see edit history)

Og til havgapet: Kanskje på tide å innse at du ikke er velkommen her, uansett hva du skriver eller kommer med? Kanskje du burde holde seg for dårlig til å bruke denne websiden?

Sludder.

Jeg får bare si at det synes jeg var utrolig leit å høre , Nimbuster. Særlig når du står fram som talmann for forumet.

Eg trur ikkje Nimbuster er talsmann for andre enn seg skjølv, så dersom han ikkje synest noko om innlegga dine HG får han berre la vera å lesa dei. Ein slik oppførsel som han viser her bør han holde seg forgod til.

Steinar

......... Jeg mener den yngere ikke er like flinke.........

Jadda, det er din mening...........!

Jeg mener det stikk motsatte, den yngre garde er mye kjappere til å yte litt hjelp og assistanse!!! De fleste unge jeg treffer på sjøen i dag er født og oppvokst med båtlivet og går oss 30-40-50+ en god gang. Det er min erfaring. Utrolig mye kjekk ungdom på sjøen i forhold til antall forgubbede "besserwissere" som koser seg over at andre går i samme fella de selv har vært i kanskje flere ganger. Ikke alle...men altfor mange!!.

Forøvrig:All ære til redningsmannen i inlegg # 1, men dette er vel en Typisk Troill-Tråd?..mener jeg... og er med på å holde liv i den!!!!!Rett i fella!

...litt større takhøyde enn i en krypkjeller......

Tråden går jo som "hakka møkk" den, og det i seg selv viser jo at takhøyden er mer enn romslig. Om jeg, og flere med meg, mener at tråden er trollete, eller kun startet for å skape litt blest for litt slapp aktivitet andre steder på nettet, gjør vel ikke takhøyden noe lavere her? Sorry, er uenig med de fleste i det meste, det er det som skaper diskusjon, og mere lærdom til meg. (I troll-fella igjen...lærer aldri)

Tråden går jo som "hakka møkk" den, og det i seg selv viser jo at takhøyden er mer enn romslig.
Jeg får spørre Sigurd. Kan takhøyden brukes til å ønske medlemmer uønsket på vegne av alle på BP. Jeg kaller heller slikt offentlig mobbing og et grovt overtramp. Nå er det ikke første gang Nimbuster opptrer som dommer og talsmann. Sist gang fikk han riktignok en høflig korreks. Denne gangen sitter Skibsrådet stilletiende og godtar mobbingen, som fortsatt står tilgjengelig for hele Norge.

Jeg vil spørre Skibsrådet om de vurderer å utestenge meg siden jeg ,iflg Nimbuster og flere, er uønsket her ? Det ville isåfall være en naturlig reaksjon.

Er det virkelig noen som tror og forventer at dette kan bli en seriøs tråd om det å hjelpe hverandre til sjøs, noe som etter sigende var intensjonene til trådstarter. Da burde etter mitt syn trådstarter i allefall holdt seg til en tittel som indikerer dette og ikke en tittel gir inntrykk av å være en kontaktannonse. Ja det var min første oppfatning av tråden, og jeg er fortsatt litt i tvil om intensjonen.

Her har etter mitt syn moderator sviktet totalt, er den en tråd som burde hatt tittelen skiftet så er det jo denne. Så jeg forventer da at moderator går inn og endre denne til det som er kjernen i denne tråden, eller skal være. Hvis ikke så kan de jo hende en luring eller en dame en gang i fremtiden søker i innlegg her etter en "kjekk mann" å dele livet med :eek:

Slik som jeg ser det så kan man neppe forvente at denne tråden blir mere seriøs enn den tråden en linket til på (-- reference to evil site removed --) og den gir overhodet ikke inntrykk av å være noen tråd om det å hjelpe hverandre til sjøs, men snarere noen få meget påståelige personer som kjenner en annen navngitt person bedre enn hva han gjør selv.

Når så aktørene fra denne havgap tråden fortsetter å diskutere i denne tråden og dastort sett angriper personene og ikke saken, ja da kan vel ikke resultatet bli noe annet enn lavmål og denne tråden senker seg ned på samme lave nivå som (-- reference to evil site removed --), hvor personhets stort sett er i hovedfokus etter min mening.

Jeg regner med at jeg blir huggestabben nå fra aktørene i (-- reference to evil site removed --), men det kan jeg fint leve med. Men min oppfatning av tråden her og på (-- reference to evil site removed --) er jo ikke noe å diskutere siden det er slik jeg oppfatter saken, men man kan jo ikke se bort fra at jeg er treg og ikke oppfatter poenget, eller kanskje aktørene på/fra (-- reference to evil site removed --) er særdeles dårlig til å uttrykke seg skriftlig slik at jeg ha oppfattet noe feil.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Mulig jeg er tett i pappen, men forstår ikke helt meningen med å dra denne ørkesløse tråden over på dette forumet. Med mindre det er for å lure slike som meg til å puste liv i den igjen?

Vi kan vel konstantere at det er en selvsagt ting at folk hjelper hverandre på sjøen, og så være ferdig med det....

Trodde det var en kontaktannonse når jeg så tittelen
Det ER en kontaktannonse! Contraband betyr forøvrig smulgergods. Så hva er det du har i lasten denne gangen da, Contraband. :wink:
ER DET IKKE EN KAFFE SORT SOM KURERER GRUFF???????
Så var vi i gang igjen. Noen har tydeligvis for lite å finne på....
Denne refererte tråden skiller seg i så måte ikke fra resten av trådene på HG :wink:
Trodde også det var en kontaktannonse. Denne tråden går tydligvis på et annet forum. Og det kan den godt fortsette med etter mitt syn.
Do not feed the trolls !! Never feed the trolls!

150px-DoNotFeedTroll.svg.png

Hva er Trolls?

Joda310

Sitat fra linken til Joda310:

Andre mener at et troll er en som kommer inn utenfra, poster et par innlegg for å provosere, og så trekker seg tilbake for å se hva som skjer. Debattantene i denne tråden er svært så standhaftige og har vært med lenge. Så selv om de provoserer kan de ikke kalles troll etter denne definisjonen.

Jeg har nå min mening :cryin: , men ser ingen grunn til å forfekte den her.

Stakkars contraband. Synd du ikke får så gode anmeldelser som trådstarter her. Egentlig ikke noe rart...så lenge du kommer drassende med vennen din...

Som vanlig er det ingen som applauderer...

Hvorfor ikke dra igang denne tråden (eller andre) på (-- reference to evil site removed --)? Da er du sikret utelukkende positive kommentarer, uansett hva du eller havgapet skriver. Eller tar jeg feil?
Kanskje det hjelper å sjenke Trollene ?? Kanskje de blir stille da?

Joda310

Sydvesten har vanligvis gjennomtenkte innlegg. Denne gangen falt han totalt igjennom. Jeg forbeholder meg retten til å mene hva jeg vil å svare på de innlegg jeg finner interressante . Du har ikke en eneste innvendig mot de som skriver for å ødelegge og det er avslørende. Å hevde at overskkriften var feil er meningsløst og totalt uviktig og ikke grunnlag for å starte denne hetsen og mobbingen. Det er ofte populært å mene det samme som flertallet. Du har fortsatt mulighet til å gi en kommentar på utsagnene over. Men tør du?

Du tar fremdeles ikke poenget fra de fleste som har lagt inn sin kommentar her, ser jeg.

1 ting er du flink til HG, og det er å sitere og kopiere.

Hvis du er ute etter mer moro enn du får her, bør du avlegge (-- reference to evil site removed --) et besøk.

God helg!

Nå er jeg temmelig ny på BP og har ikke fått med meg hele historikken i forholdet mellom BP og HG, men det virker temmelig søkt å bruke en i utgangspunktet hyggelig og relevant tråd til å starte en hetsing av HG og dets medlemmer. Nimbuster; kan du gi litt info om hvorfor du har den holdningen du utviser? :confused:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...