Jump to content

Lyddemper eksos

2715e

Recommended Posts

Den potta eg har lagt inn bilde av lengre oppe virkere noe heilt utruligt godt.. Om eg står på siden av båten hører eg kun lyden fra luft inntaket til motor rom.. Før dette hadde eg rakt rør fra turbo og ut hekken over sjø.. Da hørtes båten på 3 nm avstand. Tro det eller ei.. Eg la til en kai om natta og folk trodde ambulansehelikoppteret landet på kaia.. Hehe.. Dei hørte eg kjørte heim og hørte eg sakket av ca 3 nm borte.. Men husk det var natt og totalt stille.. (svartastilla som me kalle det)

Husk og at 1 stk 90 grader bend er ca 30 meter med rør/slange.. Eg har 7 stk bend og tror eg taper masse effekt her

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

• 1 måned senere...
Hei

Jeg lurer litt på å kjøpe denne lyddemperen fra maritim

http://www.maritim.no/product.aspx?id=4237...upkey=006003021

Nå har jeg en lyddemper fra Vetus som er laget i plast. Synes ikke effekten fra denne er noe særlig.

Så derfor lurer jeg på om noe har god erfaring med gummi lyddemperne nevnt ovenfor??

Synes prisen er vel høy, så er den verdt det??

Mon tro om jeg kan bruke den til 100 hk, den er jo nesten 1000 kr billigere.

Min motor er på 120 hk..

Nå er lyddemperen nevnt ovenfor kjøpt og installert.

Må si at den var vel verdt pengene. Mye bedre enn den gamle linje demperen jeg hadde fra vetus.

Nå gjenstår det bare å lydisolere maskinrommet bedre..

• 2 uker senere...
Jeg har i dag en Vetus-demper på dieselaggregatet i båten. Fordelen med denne er at det ikke er metaller som kan utsettes for korrosjon.

Jeg har en type Vetus demper på motoren min, og det finnes faktisk metall som irrer på den også. Se bilder. Oppdaget dette i sommer en gang, og hadde på noe tettemasse midlertidig. Men det tæret som bare det allikevel . Nå ser det nok litt verre ut enn det er p.g.a. at tettemassen også er brun. Uansett, det lønner seg å følge med under dørken.

eksospotte1.jpg

eksospotte3.jpg

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...