Fusebox Startet 9.November.2006 Link til dette innlegget Startet 9.November.2006 Hei. Jeg har to webasto TT Z som ikke vil starte. Den ene sitter i bilen, den andre var ment for båten. Begge to har samme feil, dvs. ingen av dem starter. Pumpen tikker ikke, og det ser ganske så dødt ut. Testet med begge i bilen, for å benytte bilens styringssystem (ikke parkeringsvarmer, kun kjørevarmer) men like døde begge to. Er det noen måte å lese ut feilkoder på, eventuellt re-sette feilloggen (som jeg har skjønt kan låse den) ? Leste en gang om noen som hadde en styringsenhet, tilsvarende den som finnes på parkeringsvarmer delen. kan denne vise feilkoder, og kan man kjøpe denne i etterkant ? Skal høre med Colberg Kaspary, men tenkte kanskje noen hadde en kjapp løsning jeg kunne teste. På forhånd takk. /Are Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 Hmmm, røyk visst på et diagnose verktøy fra eBay... Så... om noen dager (uker ?) får dere hoie om dere trenger en liten diagnose :-) Håper naturligvis også på enkle, presise og umiddelbart korrekte hjelpe-svar /Are Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 9.November.2006 Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 (redigert) Vel, hvis feilminnen er full så får du helt sikkert ikke noe liv i varmeren igjen. Skulle du heler ikke gjøre hvis du ikke vil risikere "ukontrollert varme" som kreves hjelp fra brannstasjonen Når man gjør flere startforsøk ved allvorlig feil (f.eks. flammvakteren, overvarming m.m.) så sperrer seg varmeren. Redigert: Trekk av 20A sikringen (hovedsikring) / vent 3 sekunder / stikk inn sikringen / trykk startknappen / vent 3 sekunder / trekk av sikringen igjen / vent tre sekunder / stikk inn sikringen igjen. Dette er for å åpne feilminnen og deretter skulle varmeren starte, hvis det ikke finnes en feil på varmeren som låser apparatet med en gang igjen. Jørg Redigert 9.November.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Fusebox Svart 10.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Hvor er F1 sikringen, som skal trekkes ut ? Er den inni selve varmeren et sted ? /Are Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 (redigert) Etter skema skal det være en 20A sikring (gulfarget) montert i hovedkablingen av varmeren. Hovedstrømforsyning altså. Ofte sitter den sikring ca. 0,5 til 1 meter etter batteritilkoblingen. Målte du om det overhodet finnes tilstrekkelig strøm -på varmeren- ? (pluss og minus?) Utgående i fra at pumpen ligger foran deg at 6-polkontakten er til høyre: Strømforsyningen er den 2-pol-stikkkontakt (X2) som ligger til venstre direkte ved 6-pol-kontakten. Der igjen er den venstre kontakt +(pluss) og høyre kontakten -(minus). Sjekk også om pluss og minus ligger hver på sin riktig side. Jørg Redigert 10.November.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Fusebox Svart 13.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Målte du om det overhodet finnes tilstrekkelig strøm -på varmeren- ? (pluss og minus?) Ja, jeg målte spenningen, og den så ut til å være litt høy, ca. 15-og-noe. Fant litt info om at Webastoen feiler både på for lav og for høy spenning. Kan være noe der.... Venter spent på diagnoseverktøyet :-) Betalt i går, får håpe posten fungerer som den skal denne gangen ;-) Mvh, Are Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Ja, leketøy må vi gutter har Men hvis du bare både forsyner varmeren med batteristrøm og gjør som jeg har forklart, så skulle varmeren virke også uten diagnoseverktøy. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Fusebox Svart 14.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Jeg forsøkte å fjerne spenningen på Webasto'n, men det skjedde ingenting. Antar at det er feil et annet sted også. Sjekker når verktøyet kommer, og tilbakemelder :-) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Fint, da venter vi. Lykke til. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
beb Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Webasto Thermotop Z som låser seg: Fjern sikringen i 60 sek eller mer. Thermotop C, da holder det med 10 sek. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.